۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰

آلودگی موجب تعطیلی شناگاه بوشهر شد

آلودگی موجب تعطیلی شناگاه بوشهر شد
مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان بوشهر، گفت: بر اساس پایش های میکروبی انجام شده در سال جاری، یکی از شناگاه های بوشهر به دلیل قرار گیری در منطقه ای که آب های سطحی به دریا تخلیه می شوند، باید تعطیل شود که این مورد جهت اقدام به شهرداری اعلام شده است.
کد خبر: ۸۱۶۶۸

حسین دل شب در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: پایش میکروبی شناگاه در سواحل و در محدوده شناگاه های ساحلی استان هر ساله انجام می شود.

مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان بوشهر در ادامه با اشاره به اینکه این پروژه توسط کارشناساس محیط زیست و بهداشت انجام می شود، بیان داشت : طی پایش ها، نمونه برداری از آب منطقه میزان آلودگی شناگاه را مشخص می کند.

وی تاکید کرد: با توجه به دستورالعمل سازمان حفاظت محیط زیست، در هر ایستگاه از عمق دو و نیم و یک و نیم متری نمونه برداری و پایش و سنجش پارامترهای میکروبی و فیزیکی انجام می شود که نتایج حاصل از آزمایشات با توجه به موقعیت وشرایط خاص هر ایستگاه متفاوت خواهد بود.

وی اذعان داشت: گزارش آلودگی میکروبی از سوی اداره محیط زیست استان همواره  در اختیار شهرداری و استانداری قرار داده می شود تا نسبت به انجام اقدامات لازم جهت رفع آلودگی و نیز ممانعت از حضور گردشگران در شناگاه های آلوده اقدامات لازم را انجام دهند.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست بیان داشت: از سوی دیگر شهرداری های شهرستان های ساحلی استان نیز  نسبت به پرچم گذاری در شناگاه های آلوده و پاک موظف هستند.

مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان بوشهر، خاطرنشان ساخت: بر اساس قوانین و مقررات اعلام شده، شناگاه های پاک با رنگ آبی و شناگاه های آلوده با رنگ زرد پرچم گذاری می شوند تا شناگران از وضعیت شناگاه ها آگاه شوند.

وی در ادامه گفته های خود با اشاره به اینکه در نوار ساحلی استان بوشهر 12 شناگاه فعال وجود دارد، اظهار داشت: در بوشهر شش شناگاه ها فعال وجود دارد، در گناوه سه شناگاه، تنگستان دو شناگاه و شهرستان دیلم یک شناگاه فعال وجود دارد.

مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان بوشهر، خاطرنشان ساخت: بر اساس پایش های میکروبی انجام شده در سال جاری، یکی از شناگاه های بوشهر به دلیل قرار گیری در منطقه ای که آب های سطحی به دریا تخلیه می شوند، باید تعطیل شود که این مورد جهت اقدام به شهرداری اعلام شده است.

دل شب در ادامه خاطرنشان ساخت: استفاده از شناگاه های طبیعی و آب هاي ساحلي دريايي در صورت آلوده بودن قادر است ميكروارگانيسم هاي بيماري زا را به انسان انتقال دهد که اين مسئله همواره نگراني هايي را در خصوص استفاده افراد از آب هاي ساحلي به منظور شنا و ديگر مصارف تفريحي در پي داشته است.

وی با تاکید بر ضرورت پایش شناگاه ها و جلوگیری از بروز آلودگی میکروبی در محیط های تفریحی آبی، عنوان کرد: نتايج  پایش های انجام شده مسئولين را نسبت به ضرورت اعمال اقدامات فوري براي تامين سلامت همگاني و كاهش مخاطرات آگاه مي كند يا مشخص می کند كه چه معيارهای کنترلی را در آينده بايد مد نظر قرار دهند تا از بروز مخاطرات کاسته شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر همچنین درباره وضعیت شناگاه های استان بوشهر گفت: بسیاری از مناطق شناگاهی استان بوشهر در مجاور و یا در نزدیکی کانال های تخلیه آب های سطحی به دریا قرار گرفته اند که به دلیل رها سازی فاضلاب های خانگی به آنها، از این کانال ها فاضلاب خام و تصفیه نشده به دریا سرریز می شود.

این مقام مسئول در استان بوشهر یادآور شد: همچنین در برخی مناطق نیز پساب های صنعتی آلوده به انواع مواد شیمیایی خطرناک و سمی به دریا تخلیه می شود که  این امر منجر به آلودگی ساحل و شناگاه شده است و مردم منطقه بدون توجه به این معضل از این مکان ها به عنوان شناگاه استفاده می کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار