۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹

طرح توسعه جامع جزیره هنگام تهیه می شود/امکان بکارگیری خودروی برقی در جزیره هنگام

طرح توسعه جامع جزیره هنگام تهیه می شود/امکان بکارگیری خودروی برقی در جزیره هنگام
مدیر کل دفتر سواحل  و تالاب های ساحلی سازمان حفاظت محیط زیست  از تهیه طرح توسعه جامع جزیره هنگام از سوی سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد و گفت: ظرفیت محیط زیستی هنگام برای حضور گردشگران کمتر از روزانه هزار نفر بدون اقامت شبانه است.
کد خبر: ۸۱۶۶۶

شهرام فداکار در گفتگو با خبرنگار مانا بیان داشت: طرح توسعه جامع جزیره هنگام از طرف منطقه آزاد قشم به سازمان حفاظت محیط زیست مطرح شده است.

مدیر کل دفتر سواحل  و تالاب های ساحلی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: مطالعات طرح توسعه جامع جزیره هنگام هم اکنون توسط سازمان منطقه آزاد قشم در حال تهیه است.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست اذعان داشت: سازمان حفاظت محیط زیست بر تهیه طرح توسعه جامع این جزیره نظارت کامل خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه طرح های توریستی در جزیره هنگام باید مطابق با معیارهای محیط زیستی صورت پذیرد، اظهار کرد: ایجاد هر گونه طرح گردشگری در جزیره هنگام نیازمند اخذ مجوزهای لازم از سوی سازمان حفاظت محیط زیست است.

این مقام مسئول در سازمان محیط زیست بر ضرورت اقدامات اینچنینی در راستای توسعه پایدار در جزایر جنوبی کشور تاکید کرد و بیان داشت: توسعه همواره باید مطابق با توان محیط زیست جزیره هنگام صورت گیرد تا شاهد توسعه پایدار در این جزیره باشیم.

امکان بکارگیری خودروی برقی در جزیره هنگام

وی با اشاره به اینکه محیط زیست اجازه تردد خودرو در جزیره هنگام را صادر نخواهد کرد، اذعان داشت: در صورتی که خودرو درخواستی جهت جابه جایی گردشگران برقی باشد به گونه ای که هیچ گونه آلودگی را به همراه نداشته باشد، این امکان وجود دارد که در جزیره از خودروهای برقی استفاده کرد.

مدیر کل دفتر سواحل و تالاب های ساحلی سازمان حفاظت محیط زیست درادامه گفته های خود یادآور شد: بکارگیری خودروی برقی در جزیره هنگام در طرح توسعه جامع این جزیره بنا به توصیه سازمان حفاظت محیط زیست دیده شده است.

فداکار با بیان اینکه توسعه توریستی در جزیره هنگام در حد اوج مقاومت توان اکولوژیکی جزیره انجام خواهد شد، بیان داشت: محیط زیست دریایی هنگام بسیار حساس است و وجود اکوسیستم های مرجانی در آبهای ساحلی بر این حساسیت افزوده است.

وی همچنین به سواحل جزیره هنگام به عنوان مکانی امن برای تخم گذاری لاک پشت های دریایی اشاره کرد و اذعان داشت: هرساله شاهد ورود لاک پشت های دریایی پوزه عقابی به سواحل جزیره هنگام جهت تخم گذاری هستیم که این امر نیز یکی دیگر از دلایل حساسیت بالای محیط زیست دریایی این منطقه محسوب می شود که باید در طرح جامعه مورد توجه خاص قرار گیرد.

مدیر کل دفتر سواحل وتالاب های ساحلی سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان ساخت: توسعه توریسم در جزیره هنگام باید مطابق با ظرفیت برد منطقه صورت گیرد.

ظرفیت محیط زیستی هنگام روزانه کمتر از هزار گردشگر

به گفته وی، بر اساس مطالعات و نظرات کارشناسی سازمان حفاظت محیط زیست، ظرفیت جزیره هنگام برای حضور گردشگران، کمتر از هزار نفر در روز و بدون اقامت شبانه است.

مدیر کل دفتر سواحل و تالاب های ساحلی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه جزیره هنگام نیازی به ساخت هتل ندارد، عنوان کرد: ایجاد امکانات خدماتی و رفاهی در این جزیره، فشار زیادی را به محیط زیست منطقه وارد خواهد کرد.

وی اذعان داشت: توسعه توریسم در جزیره هنگام باید در حد تامین معیشت بومیان محلی و توسعه فرهنگ محلی صورت گیرد و بیش از آن نیازی نیست.

ارسال نظرات
آخرین اخبار