۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱

صیادان استان بوشهر 639 تن میگو صید کردند‌

معاون اداره‌کل شیلات استان بوشهر گفت: در 24 روز گذشته صیادان استان بوشهر به وسیله 643 لنج و قایق صیادی بیش از 639 تن میگو صید کردند.
کد خبر: ۸۱۶۴۵

عباس آهنگرمقدم در گفت‌وگو با خبرنگار مانا در بوشهر از فعالیت بیش از هشت هزار  نفر در صید میگو خبرداد و اظهار داشت: بیش از هشت  هزار صیاد با 240 قایق و 363 لنج صیادی از 3 مرداد صید میگو در آب‌های خلیج‌فارس را آغاز کرده‌اند.

وی با اشاره به  کاهش 52 درصدی صید میگو نسبت به مدت مشابه سال قبل افزود: صیادان پارسال  در مدت 24 روز،   یک‌هزار 327 تن میگو صید کردند که امسال این میزان به 639 تن  کاهش یافته است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره‌کل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه 80 درصد میگوهای صید شده میگوی صورتی است، تصریح کرد: از 639 تن میگوی صید شده  80 درصد میگوی صورتی و  20 درصد میگوی سفید و سرتیز است.

وی تصریح کرد: صدور مجوز صید میگو برای قایق‌های صیادی در هر سفر یک و دو روزه و برای لنج‌ها چهار و شش روزه صادر می‌شود.

آهنگر مقدم در خصوص زمان پایان صید میگو نیز گفت: پس از انجام گشت‌های تحقیقاتی و ارزیابی ذخایر، زمان پایان صید در آب‌های استان بوشهر اعلام می‌شود.

معاون شیلات استان بوشهر  با بیان اینکه بیشتر میگوها درآبهای میانی استان بوشهر در تنگستان، دشتی و دیر صید شده‌اند خاطر نشان کرد: صید میگو در زیستگا‌ه‌های طبیعی میگو در محدوده نیروگاه بوشهر تا دلوار و منطقه مُطاف در دیر و زیستگاه‌های مصنوعی این آبزی در مُنگُف، یَروَل، خارگو، دیر و گناوه  ممنوع است.
برچسب ها: صید میگو بوشهر
ارسال نظرات
آخرین اخبار