۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱

صدور مجوز برای واردات دام زنده از بندر خرمشهر

مدیرکل دامپزشکی خوزستان از صدور مجوز برای واردات دام زنده از بندرگاه خرمشهر خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۱۶۴۱

دکتر مصطفی کنارکوهی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: بخش خصوصی می تواند هر هفته 10تن دام زنده از طریق این بندر وارد کشور کند.

وی با اشاره به اینکه امکان واردات دام زنده از  استرالیا وجود دارد، افزود: با توجه به اینکه بندرگاه خرمشهر در محدوده منطقه آزاد اروند قرار دارد می تواند از این مزایا برای واردات دام زنده و صادرات به کشورهای منطقه بخصوص عراق و مصارف داخلی استفاده کند.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان تصریح کرد:زیرساخت لازم در بندر خرمشهر برای واردات دام زنده وجود دارد.

 دکتر کنارکوهی افزود:با توجه به کمبود عرضه گوشت نسبت به تقاضا در سطح کشور و خوزستان، پیشنهاد واردات گوشت داده شد و هیچ مانع قانونی برای واردات دام زنده از بندر خرمشهر وجود ندارد.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان ادامه داد: ترمینال خرمشهر نیز از قبل مجوز واردات دام زنده از کشورهای معتبر را دریافت کرده است.

دکترکنارکوهی افزود: در این مقطع زمانی سیاست کلی وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت کشاورزی این است که برای تنظیم بازار ، دام زنده وارد کشور شود که ما آمادگی کامل داریم که این واردات از طریق بندر خرمشهر صورت گیرد.

وی گفت:برای اولین بار در سطح کشور کشتارگاه صنعتی بندر خرمشهر که هنوز به صورت صددرصد تکمیل نشده است در آستانه دریافت کد واردات دام زنده از استرالیا است.

خرمشهر پس از بندر امام ، بزرگترین عملیاتی استان خوزستان محسوب می شود.

پارسال حدود 2/2میلیون تن کالا در بندر خرمشهر تخلیه و بارگیری شد.

پیش از شروع جنگ تحمیلی ، خرمشهر با حجم تخلیه و بارگیری سالانه چهار میلیون تن کالا ، بزرگترین بندر تجاری جمهوری اسلامی ایران محسوب می شد.

هم اکنون دو بندر خرمشهر و آبادان در محدوده منطقه آزاد اروند واقع شده اند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار