۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰

گرمای طاقت فرسا و نفسگیر در انتظار ساکنان ساحلی خوزستان

سرپرست هواشناسی خوزستان گفت: مناطق ساحلی خوزستان تا سه روز آینده با گرمای طاقت فرسا و نفسگیر روبرو خواهند بود.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۱۶۳۶

محمد سبزه زاری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: براساس مدل ها و تجزیه و تحلیل تصاویر ماهواره ای ، با تقویت سامانه جنب حاره ای ، شهرهای بندری خرمشهر ، آبادان ، هندیجان ، ماهشهر ، چوئبده و اروندکنار ، برای دومین بار در ماه جاری ، دمای بالای 50درجه سانتیگراد بالای صفر را تجربه خواهند کرد.

وی گفت:گرمای سوزان توام با گرد و خاک  وغبار محلی تا روز شنبه هفته آینده در مناطق ساحلی خوزستان تداوم خواهد داشت.

مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز اعلام کرد با وجود گرمای کم سابقه ، برنامه ای برای تعطیلی عمومی در هیچ یک از شهرهای خوزستان ندارد.

این مدیریت از دستگاههای اجرایی ودرمانی خواست تدابیر لازم را برای پیشامدهای احتمالی ناشی از گرمای طاقت فرسا در شهرهای جنوبی خوزستان بکار گیرند تا مردم با مشکل روبرو نشوند.

دو شرکت توزیع نیروی برق و آب و فاضلاب خوزستان از ساکنان شهرهای جنوبی و ساحلی خوزستان خواست در مصرف آب و برق بخصوص در ساعات پیک، صرفه جویی کنند تا با قطعی برق مواجه نشوند.

با وجود آنکه امسال در هیچ از شهرهای ساحلی خوزستان خاموشی برنامه ای اعمال نشده است ولی بسیاری از مناطق آبادان و خرمشهردر ماههای اخیربا قطعی گسترده برق روبرو بوده اند.

با افزایش گرما ، سفرهای دریایی نیز کاهش می باید و بسیاری از صیادان خوزستانی ترجیح می دهند در خانه ها و درکنار خانواده بمانند.

فصل گرما در نوار ساحلی خوزستان از اردیبهشت ماه شروع و تا اواخر آبان ماه با شدت و ضعف تداوم دارد.

مناطق ساحلی خوزستان جزو نقاط بد آب و هوا با اقلیم خشن محسوب می شوند.

امسال به علت گرمای کم سابقه و خشکسالی شدید ، بیشتر شهرهای ساحلی خوزستان با بحران کم آبی و شوری آب نیز مواجه بوده اند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار