۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰

بسته حمایتی سازمان بنادر برای صاحبان کالا و کشتیرانی ها

بسته حمایتی سازمان بنادر برای صاحبان کالا و کشتیرانی ها
معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بسته های حمایتی از صاحبان کالا، ناوگان ملی، کشتیرانی های داخلی و مشوق ها برای خطوط کشتیرانی خارجی هفته آینده رونمایی می شود.
کد خبر: ۸۱۶۳۵

محمد علی حسن زاده در گفتگو با خبرنگار مانا، با بیان اینکه اعمال نرخ 4200 تومانی برای دلار از سوی دولت به 25 قلم کالای اساسی محدود شده است، تصریح کرد: سازمان بنادر در دریافت تعرفه ها تا پیش از این و تا زمانیکه مقدور بود مبنا را دلار 4200 تومانی گذاشته بود اما بر اساس مصوبه دولت دیگر هیچ نوع خدماتی با این نرخ ارائه نمی شود.
وی مبنای تازه محاسبه تعرفه های دلاری سازمان بنادر را نرخ های اعلام شده در سامانه های «سنا» و «نیما» اعلام کرد و افزود: بر اساس مجوز بانک مرکزی سازمان بنادر و دریانوردی می تواند برای تعیین تعرفه ها از نرخ های این دو سامانه بهره ببرد اما با تاکید وزیر راه و شهرسازی قرار این است که مبنای ما نرخ سامانه «نیما» باشد که همواره از دیگر نرخ ها ارزانتر است.
حسن زاده با اشاره به برخی اظهار نظرها که تعرفه های بندری ایران پیش از این نیز نسبت به دیگر کشورها بالاتر بود و با تغییر نرخ ارز گرانتر هم خواهد شد، تصریح کرد: بررسی ها نشان می دهد که تعرفه بنادر ایران ابدا نسبت به دیگر بنادر بیشتر نیست بلکه هزینه تمام شده بنادر ما بیشتر است که آن هم به ماندگاری کالا در بنادر و هزینه دموراژ مربوط است نه تعرفه های بندری.
معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی در رابطه با افزایش تعرفه های بندری با توجه به تغییر مبنای محاسبه نرخ دلار، تاکید کرد: سازمان بنادر در بندر چابهار با اعمال تخفیف های 90 درصدی در تعرفه ها نشان داده است که به دنبال رونق بنادر بوده و افزایش درآمد را هدف خود نمی داند، بنابراین برای کمک به صاحبان کالا و کشتیرانی ها بسته های حمایتی متنوعی را طراحی کرده ایم.
وی در رابطه با این بسته های حمایتی گفت: با توجه به تحریم های تازه و نوسانات نرخ ارز سازمان بنادر و دریانوردی تصمیم گرفت که بسته های حمایتی را در این رابطه تعریف کند.
به گفته حسن زاده سازمان بنادر و دریانوردی اجازه یافته برای صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی که با این سازمان قراداد منعقد می کنند، تخفیف ها و مشوق های متنوعی ارائه دهد.
وی در این باره افزود: قبلا تعرفه ها به صورت علی السویه اعمال می شد اما بر اساس تصمیم های تازه و شرایط موجود، صاحبان کالا و خطوطی که بیشترین مراوده را با بنادر داشته باشند مشمول حمایت سازمان بنادر و تخفیف در تعرفه ها خواهند شد.
معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی در پایان، زمان رونمایی از بسته های حمایتی را هفته آینده اعلام کرد و از طراحی مشوق هایی برای خطوط کشتیرانی خارجی خبر داد و تصریح کرد: برای حمایت از ناوگان ملی نیز بسته حمایتی جداگانه ای تعریف کرده ایم که آن نیز اعلام خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار