۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶
دبیر اتحادیه مالکان کشتی ایران:

با همکاری شورایعالی امنیت ملی مشکلات عمده مالکان حل می شود

با همکاری شورایعالی امنیت ملی مشکلات عمده مالکان حل می شود
دبیر اتحادیه مالکان کشتی ایران گفت: در سه ماه اخیر جلسات متعدد و پرکاری را برای رفع مشکلات مالکان کشتی ها با شورایعالی امنیت ملی برگزار کردیم که نتایج خوبی از آنها حاصل شد.
کد خبر: ۸۱۶۳۳
به گزارش خبرنگار مانا، علی شریفی که در پانزدهمین جلسه مجمع عمومی اتحادیه مالکان کشتی ایران سخن می گفت، با بیان اینکه برای پیگیری و رفع مشکلات مالکان کشتی جلسات متعدد و پرکاری را با شورایعالی امنیت ملی برگزار کردیم، خاطر نشان کرد: توانستیم در بخش های مختلف مانند تامین سوخت شناورها، مالیات، عوارض، رده بندی ها و مقابله با تحریم ها با کمک شورایعالی امنیت ملی به نتایج خوبی برسیم که در آینده نزدیک مالکان از آنها بهره مند خواهند شد.
وی در رابطه با بخش بیمه ای نیز گفت: با توجه به تفاهمنامه خوبی که با بیمه البرز داریم می توانیم در این زمینه پوشش حداکثری را برای مالکان فراهم کنیم که نیازمند همت و درخواست خود مالکان است.
به گفته شریفی در یک سال اخیر اتحادیه مالکان کشتی ایران همکاری مناسبی با اداره مهاجرت و گذرنامه ناجا داشته است.
دبیر اتحادیه مالکان کشتی ایران در این باره تصریح کرد: این همکاری ها عمدتا در زمینه ورود و خروج خدمه خارجی کشتی ها بود که طی آن پنج هزار نفر ساماندهی شدند.
دریافت مجوز آموزش از سازمان بنادر و دریانوردی دیگر موضوعی بود که شریفی به آن پرداخت.
وی با بیان اینکه پیش از این نیز اتحادیه مالکان کشتی در این زمینه ورود کرده بود، خاطر نشان کرد: اکنون با دریافت مجوز، در رابطه با موضوع آموزش به شکل بهینه تری پیگیری و اقدام خواهد شد.
شریفی با اشاره به اینکه اتحادیه مالکان برای متقاضیان کتاب قوانین دریایی تهیه می کند، افزود: قبلا این کتاب ها از طریق دوبی و با ارز بری بالایی تهیه می شد اما در حال حاضر این کتُب بر اساس آخرین تغییراتی که از سوی IMO در قوانین اعمال می شود در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.
دبیر اتحادیه مالکان ایران در پایان به شورای حل اختلاف دریایی اشاره کرد و بیان داشت: طی یکسال اخیر 40 مورد پرونده در این رابطه بررسی و رسیدگی شده است که برخی حل شده اند، برخی به دادگاه ارجاع شده و برخی دیگر همچنان در حال گذارندن فرآیندهای مربوطه است هر چند که صرف ورود شورای حل اختلاف دریایی به این پرونده ها زمینه ساز رسیدگی بهتر چه در شورا و چه در دادگاه های ذیربط شده است.
شایان ذکر است پانزدهمین مجمع عمومی اتحادیه مالکان کشتی ایران صبح امروز با حضور اکثر اعضاء و به میزبانی شرکت ملی نفتکش ایران برگزار شد.    
ارسال نظرات
آخرین اخبار