۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹

ناوگان ملی جزو پیشگامان حفاظت از محیط زیست است

ناوگان ملی اولین ناوگان در منطقه است که تجهیزات لازم برای پیوستن به کنوانسیون آب توازن را بر روی کشتی هایش نصب کرد تا با این روش از آلوده شدن محیط زیست توسط شناور های تجاری جلوگیری کند .
کد خبر: ۸۱۶۲۸
به گزارش خبرنگار مانا  عضو هیئت مدیره کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و مدیرعامل شرکت حمل فله کشتیرانی صبح امروز طی سخنانی در مراسم بزرگداشت منقوش شدن ناوگان کشتیرانی دریای خزر به تصویر فوک خزری از ضرورت حفاظت از محیط زیست گفت.
مهندس علی اکبر غنجی با بیان اینکه سه سال پیش در حاشیه همایش ارگان‌های دریایی و با پیشنهاد دکتر فرشچی معاون دریایی سازمان حفاظت از محیط زیست هسته اولیه این طرح شکل گرفت، گفت: برای شروع حمایت و به منظور رساندن این پیام که فوک خزری در خطر انقراض است در ابتدا با تایید دکتر محمد سعیدی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفته شد تصویری از تنها پستاندار دریای خزر تهیه شده و بر روی شناور‌ها نصب شود.
 
ناوگان ملی جزء پیشگامان حفاظت از محیط زیست است

وی ادامه داد: با پیگیری‌های کاپیتان باقری نژاد مدیرعامل شرکت کشتیرانی دریای خزر و همکاری روابط عمومی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران طرحی با شعار «بگذار زندگی کنم» بر روی شناور‌های این شرکت نصب شد تا از این رهگذر با ورود به تمامی بنادر حاشیه دریای خزر پیام و اهمیت حفاظت از فوک خزری مخابره شود.
عضو هیئت مدیره کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان این مطلب که ایرانی‌ها همواره در طول تاریخ صلح طلب و طبیعت دوست بوده‌اند گفت: بر اساس دستورات دینی نیز بر ما تکلیف است تا از محیط زیستمان حفاظت و حراست کنیم و بر همین اساس امام رضا (ع) که مضجع شریفشان نعمت ایران ماست به صفت ضامن آهو نزد مردمان شهره است که بیانگر توجه معصومین به زیست حیوانات و احترام و حفاظت از محیط زیست است .
مدیرعامل شرکت حمل و نقل فله کشتیرانی پیشگامی ایران در پیوستن به کنوانسیون‌های بین المللی با همکاری مجلس شورای اسلامی را یکی از نقاط قوت کشور بر شمرد و افزود: خطوط کشتیرانی نیز جز پیشگامان حفاظت از محیط زیست و عوامل محیطی همچون موجودات زنده است، لذا مشاهده می‌شود که ناوگان ملی اولین ناوگان در منطقه است که تجهیزات لازم برای پیوستن به کنوانسیون آب توازن را بر روی کشتی هایش نصب کرد تا با این روش از آلوده شدن محیط زیست توسط شناور‌های تجاری جلوگیری کند.
وی ادامه داد: کشتیرانی دریای خزر نیز که اولین و بزرگترین ناوگان در حوزه شمال کشور و دریای خزر است نیز همواره در صدد همراهی و اجرای کنوانسیون‌های بین المللی بر آمده و امروز این شرکت را به عنوان مجموعه‌ای «سبز» می شناسند.
عضو هیئت مدیره کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه رویکرد کلی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران حفاظت از محیط زیست است، افزود:حفاظت از محیط پیرامون و زیست موجودات بسیار حائز اهمیت است و باید بدانیم به اندازه نیازمان باید از محیط پیرامونمان برداشت کنیم و همچنین برای اشاعه این مهم باید با تشکیل NGO‌ها به آموزش و انتقال مفاهیم بپردازیم.
مهندس غنجی پیرامون  اقلیم دریای خزر نیز گفت: باید به این سمت حرکت کنیم که سواحل و محیط زیست خود را چگونه حفظ کنیم و قطعا اگر از داشته هایمان به خوبی حفاظت کنیم، می توانیم همواره در عرصه بین الملل موفق بوده و مسئولین را به خوبی حمایت کنیم.
وی در پایان با بیان این مطلب که فرهنگ ما با صلح گره خورده و انسان دوستی و حافظت از محیط زیست جزء آموزه‌های ما ایرانی هاست گفت: معتقدم با وحدت و همدلی از شرایط فعلی نیز عبور خواهیم کرد و برای نیل به این مهم نیازمند امید و اشاعه آن هستیم.
لازم به ذکر است، صبح امروز آئین رونمایی از تصویر فوک خزری بر روی ناوگان کشتیرانی دریای خزر با حضور مقامات کشوری و لشکری در بندر انزلی برگزار شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار