۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴

شیب کشتیرانی مرچنت هیوندایی نزولی تر شد

شیب کشتیرانی مرچنت هیوندایی نزولی تر شد
کشتیرانی مرچنت هیوندایی کره جنوبی ضرر خالص 215 میلیون دلار بیشتر را در سه ماه دوم سال جاری میلادی به ثبت رساند.
کد خبر: ۸۱۶۲۰

به گزارش گروه بین الملل مانا کشتیرانی مرچنت هیوندایی کره جنوبی علیرغم افزایش 17 درصدی حجم جابه جایی کارگو، اما ضرر خالص 215 میلیون دلار بیشتر را در سه ماه دوم سال جاری میلادی در مقایسه با سه ماه نخست سال جاری میلادی و مدت مشابه سال گذشته به نمایش گذاشت.

این گزارش ادامه داد: به دنبال نرخ کرایه حمل ضعیف تر و هزینه سوخت بالاتر،کشتیرانی مرچنت هیوندایی ضرر خالص بیشتری را در سه ماه دوم سال جاری میلادی در مقایسه با سه ماه نخست سال جاری میلادی و هم چنین مدت مشابه سال گذشته نشان داد.

ضررهای عملیاتی از 170 میلیارد و 100 میلیون وون کره جنوبی در سه ماه نخست سال جاری میلادی و 128 میلیارد و 100 میلیون وون در سه ماه دوم سال به 199 میلیارد و 800 میلیون وون در سه ماه دوم سال جاری میلادی افزایش یافت.

 یکی از مقامات کشتیرانی هیوندایی با اشاره به اینکه هزینه های سوخت بالاتر و نرخ های کرایه حمل پایین تر نتایج سه ماه دوم بدتری را برای این کشور رقم زد،گفت: علیرغم اینکه در مدت مذکور جابه جایی با رسیدن به یک میلیون و 150 هزار تن جهش 17 درصد را به همراه داشت، اما سطح درآمد ضعیف تر شد.

علاوه بر این ضریب بارگیری با رسیدن به 79.1 درصد در سه ماه دوم سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد افزایش داشت.

مرچنت هیوندایی پیش بینی می کند، نرخ کرایه حمل و ضریب بارگیری در سه  ماهه سوم سال جاری میلادی روند بهبود را در پیش گیرد.

لازم به ذکر است: در ماه ژوئن سال جاری میلادی مرچنت هیوندایی تفاهم نامه ای را با سه کشتی سازی هموطن برای ساخت دوازده فروند کشتی کانتینری با ظرفیت 23 هزار TEU و هشت فروند با ظرفیت 14 هزار TEU به امضا رساند که در سال های  2020 الی 2021 تحویل داده خواهند شد.

این گزارش در پایان به نقل از یکی از مقامات مرچنت هیوندایی نوشت: تمام تلاش خود را بکارگرفته ایم تا با تکیه بر بهبود ساختار هزینه و کاهش هزینه های عملیاتی از طریق افزایش ناوگان و تضمین دارایی های ترمینال به رقابت پذیری  به عنوان یکی از خطوط برتر جهانی دست پیدا کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار