۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹

عملکرد بندر شهید رجایی در چهار ماه نخست امسال منتشر شد

عملکرد بندر شهید رجایی در چهار ماه نخست امسال منتشر شد
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: صادرات کالاهای غیرنفتی به خارج از کشور از طریق بندر شهید رجایی 2.6 دهم درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۸۱۶۱۴
به گزارش مانا، اله مراد عفیفی پور درباره عملکرد بندر شهید رجایی طی چهارماه نخست سال ۹۷، اظهار داشت: بیست و شش میلیون و ۲۷۳ هزار و ۴۱۴ تن انواع کالای نفتی و غیر نفتی در این دوره زمانی، تخلیه و بارگیری شد.
 وی حجم عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای غیر نفتی را هفده میلیون و ۹۳۵ هزار تن اعلام کرد و افزود: هشت میلیون و ۳۳۷ هزار تن فرآورده های نفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شده است.
 عفیفی پور با اشاره به افزایش 2 و 6 دهم درصدی صادرات غیرنفتی از بندر شهید رجایی، گفت: حجم صادرات این کالاها در بزرگترین بندر تجاری ایران به رقم یازده میلیون و ۹۹۳ هزار و ۸۴۲ تن رسید.
 مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از ترانزیت بالغ بر یک میلیون و ۷۹۶هزار تن و کابوتاژ ۱۲ هزار و ۴۶۸ تن کالای غیرنفتی طی چهارماه اخیر خبر داد و تصریح کرد: طی دوره زمانی یاد شده، دو میلیون و ۵۹۱ هزار تن از اینگونه کالاها وارد بندر شهید رجایی شد که کاهش ۲۷ درصدی را نشان می دهد.
 وی آخرین آمار مربوط به عملیات نفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی را نیز تشریح کرد و با اعلام خبر افزایش دو و نیم درصدی صادرات اینگونه از محموله های تجاری، بیان داشت: طی دوره چهار ماه نخست سال جاری، دو میلیون و ۷۱۰ هزار و ۴۱۶ تن فرآورده های نفتی به خارج از کشور صادر شد.
 عفیفی پور اظهار داشت: طی این مدت، پانزده هزار و ۴۳۷ تن فرآورده نفتی، ترانزیت، پنج میلیون و ۲۲۹ هزار تن کابوتاژ و ۳۸۲ هزار تن از اینگونه محموله ها نیز از طریق این بندر وارد شد که بیانگر کاهش ۶۱ درصدی در این بخش است.
 مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در پایان خاطر نشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون، یک هزار و ۳۲۸ فروند شناور به بزرگترین بندر تجاری کشور وارد شدند که در مقایسه با سال گذشته این تعداد از تردد شناورها به بندر نشانگر افزایش دو و چهار دهم درصدی است.
 وی اضافه کرد: از مجموع کل شناورهای ورودی به این بندر، یکهزار و ۱۲۲ فروند مربوط به کشتی های دارای تناژ بالای هزار تن و ۲۰۶ فروند مربوط به شناورهای زیر هزار تن بوده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار