۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲
رئیس سازمان شیلات خبر داد:

تولید دویست هزار تن آبزی در مکران بر اساس برنامه ششم

تولید دویست هزار تن آبزی در مکران بر اساس برنامه ششم
رئیس سازمان شیلات کشور گفت: برای تولید لابستر و خیار دریایی و جلبک ها، یک پروژه مشترک تحقیقاتی را به طور پایلوت با بعضی از کشورهای آسیای جنوب شرقی در استان سیستان و بلوچستان بین چابهار و کنارک در دست اجرا داریم.
کد خبر: ۸۱۶۱۳
به گزارش مانا، حسن صالحی با اعلام اینکه تولید یک میلیون و ۴۵۰ هزار تن انواع آبزیان تا پایان برنامه ششم توسعه هدفگذاری شده، تصریح کرد:  صد و هفتاد تا دویست هزار  تن این برنامه مربوط به پرورش و صید در سواحل مکران است.
وی با تاکید بر اینکه سازمان شیلات یکی از سازمان های فعال در دبیرخانه  حوزه مکران است، گفت: سازمان شیلات مطالعات توسعه ای خود را در این نواحی انجام داده، به طوری که سرمایه گذاران دقیقا می دانند اگر در زمینه پرورش ماهی در دریا فعالیت کنند در چه نقاطی و با چه نوع قفس هایی باید کار را آغاز کنند.
صالحی با بیان این مطلب که در حوزه مکران از میناب تا گواتر در جنوب شرقی استان سیستان و بلوچستان، مهم ترین فعالیت بومیان و ساحل نشینان، فعالیت شیلاتی در قالب پرورش میگو، ماهی، صیادی و صنایع فرآوری و سردخانه ها است، افزود: به طور متوسط در این مناطق به فاصله هر ۳۰ کیلومتر یک بندر صیادی داریم تا بتوانیم سهم بیشتری ماهی تون از اقیانوس هند برداشت کنیم.
رئیس سازمان شیلات کشور همچنین اعلام کرد: برای توسعه فعالیت های شیلاتی در سواحل مکران، اخیرا برای شناورهای پشتیبان، موافقت اصولی صادر کرده ایم تا این شناور ها آذوقه برای لنج ها و شناورها در اقیانوس ببرند و سپس صید آنها را به بنادر و اسکله های کشور منتقل کنند.
وی از توافق با دبیرخانه مکران و وزارت دفاع برای معرفی الگوهای جدید سرمایه گذاری داخلی و خارجی در سواحل مکران خبر داد و خاطر نشان کرد: الگوهای جدید سرمایه گذاری در زمینه پرورش جلبک های دریایی، خیار دریایی و برخی سخت پوستان مانند لابستر و شاه میگو است.
صالحی در ادامه افزود: در بخش مربوط به تولید لابستر و خیار دریایی و جلبک ها، یک پروژه مشترک تحقیقاتی را به طور پایلوت با بعضی از کشورهای آسیای جنوب شرقی در استان سیستان و بلوچستان بین چابهار و کنارک در دست اجرا داریم.
وی با بیان این که ظرفیت های بسیار زیادی برای سرمایه گذاری در بخش شیلات در سواحل مکران وجود دارد بر توسعه زیرساخت ها ی مربوطه در این منطقه تاکید کرد و اذعان داشت: سرمایه گذاری های جدید نیاز به توسعه زیر ساخت ها مانند توسعه فرودگاه ها و پروازهای متعدد، توسعه بنادر در چابهار و جاسک برای تخلیه بار شناورها و مراکز فرآوری و همچنین امکانات حمل و نقل دریایی و جاده ای دارد.
صالحی بر تولید محصولات شیلاتی با هدف صادرات تاکید و تصریح کرد: سازمان دامپزشکی، تشکل های صادر کننده آبزیان و سفیران جمهوری اسلامی ایران باید به این موضوع بیشتر بپردازند و ارتباط خوبی برای معرفی محصولات شیلاتی با سایر کشورها برقرار کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار