۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰

بازار فروش شناورهای دست دوم آرام شد

بازار فروش شناورهای دست دوم آرام شد
شرکت کارگزاری allied یونان به تحلیل بخش های مختلف بازار کشتیرانی در هفته گذشته پرداخت.
کد خبر: ۸۱۶۱۱

به گزارش گروه بین الملل مانا شرکت کارگزاری allied یونان با اشاره به اینکه در ماه جاری شاخص بالتیک کیپ سایز BCI با رسیدن به سه هزار و 632 واحد بالاترین سطح از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون را به نمایش گذاشت، نوشت: طی هفته گذشته علیرغم اینکه حس خوش بینی نسبت به تندتر شدن شیب صعودی در بازار فله بر کیپ سایز وجود داشت، اما فعالیت کند طی هفته گذشته تر از آن در نهایت منجر به افت نرخ کرایه حمل شد. هر دو بازار شرق دور و آتلانتیک شمالی شاهد افت تقاضا طی روزهای گذشته بودند، اما انتظار می رود در چند روز آینده روند کمی بهتر شود.

طی هفته های گذشته تمایل کلی بازار پاناماکس به روند نزولی خود در تمامی مسیرهای اصلی ادامه داد. اما با این وجود در روزهای پایانی هفته گذشته فعالیت بازار بهبود ناچیزی را به همراه داشت.

افزون بر این برخی علایم مثبت در بازار سوپراماکس در حوزه آتلانتیک دیده شد و شکل گیری فعالیت به افزایش نرخ کرایه حمل کمک کرد. اما با این وجود به دنبال نبود تقاضا از  آسیا نرخ کرایه حمل روند صعودی را نشان نداد. با توجه به پایان تعطیلات در آسیا، انتظار می رود شاهد روزهای بهتری برای این بازار باشیم.

 بازار افراماکس شاهد علائم مثبت محدودی بود. بازار این تانکر به ویژه در دریای سیاه/ مدیترانه نسبتا پر فراز و نشیب ظاهر شد. از سوی دیگر به دنبال روند نزولی تر تقاضا ضعیف تر شدن بازار در حوزه دریای شمال/بالتیک استمرار داشت.

 بازار فله برکیپ سایز هندی سایز در حوزه پاسیفیک فعالیت محدودی را تجربه کرد، در حالیکه سطح تقاضا در حوزه آتلانتیک کمی قویتر بود.

 

تحلیل هفتگی کشتیرانی Allied//

 بازار تانکر مشتقات نفتی هر دو شیب نزولی و صعودی را به نمایش گذاشت به طوریکه بهبود جزئی در بازار آتلانتیک شمالی پدیدار شد، اما از سوی دیگر افت در شرق دور و مدیترانه استمرار داشت.

طی هفته گذشته همانطور که انتظارمی رفت بازار سفارش ساخت شناور تقریبا در سکوت کامل به سر برد به طوری که به روی کاغذ آمدن تنها دو مورد سفارش به ثبت رسید. به دلیل قرار داشتن در فصل تابستان، سرعت حرکت بازار فروش شناورهای دست دوم فله برملایم بود. از سوی دیگر در بخش تانکر سطح فعالیت محدودی گزارش شد. ناگفته نماند، در این میان تمرکز تنها بر بخش تانکر حمل مشتقات نفتی بود و سفارش ساخت دو فروند تانکر MR به ثبت رسید.

نکته قابل توجه دیگر اینکه، به دنبال افت شدید قیمت اوراق طی دو هفته گذشته، فعالیت بازار شیب نزولی به خود گرفت و تعداد بسیار اندکی شناور روانه یاردهای اوراق شدند.

 

تحلیل هفتگی کشتیرانی Allied//

 کاهش هزینه ها به شرکت Sinotrans Shipping مستقر در هنگ کنگ کمک کرد تا بهبود چشم گیری را در شش ماه نخست سال جاری میلادی به نمایش گذارد. کشتیرانی مذکور در شش ماه نخست سال جاری میلادی سود خالص 40 میلیون و 300 هزار دلار را کسب کرد که نسبت به هفت میلیون و 600 هزار دلار مدت مشابه سال گذشته روند افزایشی چهار برابری را نشان می دهد. ناگفته نماند درآمد با رسیدن به 497 میلیون دلار روند بدون تغییری را طی کرد.

این گزارش در پایان نوشت: میانگین نرخ معادل اجاره زمانی TCE فله برهای این شرکت به 12 هزار و 430 دلار در روز رسید، در حالیکه در سال 2017 میلادی نه هزار و 514 دلار در روز گزارش شده است

برچسب ها: شناور دست دوم
ارسال نظرات
آخرین اخبار