۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲

بازگشت آرامش به خلیج فارس/صیادان راهی دریا شدند

آرامش به آبهای شمال غرب خلیج فارس پس از چند روز تلاطم و وضعیت نامساعد جوی بازگشت.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۱۵۸۸

به گزارش خبرنگار مانا ، در پی بهبود وضعیت آب و هوایی ، صدها فروند شناور و قایق صیادی از لنگرگاههای بنادر خوزستان به حرکت درآمد و راه دریا را در پیش گرفتند.

اداره هواشناسی خوزستان با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: دریاروی برای صیادان خوزستان بلامانع است و خطری آنان را تهدید نمی کند.

معاونت صید و صیادی اداره کل شیلات خوزستان نیز صید در آبهای شمال غرب خلیج فارس را با رعایت مقررات آزاد اعلام کرد.

در پی تغییرات آب و هوایی در شهرهای ساحلی خوزستان ، غبار چند روز گذشته در آسمان شهرهای خرمشهر ، آبادان ، هندیجان و ماهشهر فروکش کرد و از شدت گرما و شرجی نیز کاسته شد.

هواشناسی خوزستان پیش بینی کرد، دمای شهرهای ساحلی خوزستان تا چند روز آینده روند کاهشی خواهد داشت واز 48درجه بالاتر نخواهد رفت.

شایان ذکر است، چهارشنبه هفته گذشته در پی افزایش دمای بالای 50درجه ، فعالیت اداری و آموزشی در استان خوزستان تعطیل شد و بسیاری از ساکنان شهرهای جنوبی خوزستان از این فرصت استفاده کرده و بارسفر بستند.

شدت یافتن گرما در تابستان امسال ، بارها شهرهای ساحلی خوزستان را به تعطیلی کشاند وفعالیت های اقتصادی تحت تاثیر گرمای طاقت فرسا به رکود کشیده شد.

گرما در شهرهای ساحلی خوزستان از اردیبهشت ماه شروع و تا اواخرآبان ماه با شدت و ضعف ادامه می یابد.

هم اکنون شهرهای جنوبی و بندری خوزستان به لحاظ کمبود آب و قطعی مکرر برق و گرمای شدید و تن فرسا در شرایط بسیار سخت و استثنایی به سر می برند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار