۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲

کشتیرانی هاپاگ لوید آلمان روی خط زیان

کشتیرانی هاپاگ لوید آلمان روی خط زیان
افزایش هزینه ها و نرخ کرایه حمل ضعیف تر در شش ماه نخست سال جاری میلادی کشتیرانی هاپاگ لوید آلمان را با ضرر شدید روبه رو کرد.
کد خبر: ۸۱۵۷۶

به گزارش گروه بین الملل مانا کشتیرانی هاپاگ لوید آلمان در شش ماه نخست سال جاری میلادی درحالیکه با افزایش هزینه ها و نرخ کرایه حمل پایین دست و پنجه نرم می کند، ضرر 100 میلیون یورویی(معادل 115 میلیون دلار) را به ثبت رساند.

این گزارش ادامه داد: علیرغم اینکه در شش ماه نخست سال جاری میلادی در آمد قبل از بهره، مالیات و استهلاک EBITDA به 425 میلیون یورو رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 61 میلیون و 400 هزار یورو افزایش را به همراه داشت، اما از طرف دیگر ضرر خالص از 58 میلیون و 200 هزار یورو به 100 میلیون و 900 یورو رسید.

یکی از مقامات هاپاگ لوید دراین باره گفت: رقابت شدید عامل محرکی برای افزایش ضرر مالی بود و تا حدی با هم افزایی ناشی از ادغام با کشتیرانی UASC اتحادیه عرب جبران شد.

"Rolf Habben Jansen" مدیر عامل کشتیرانی هاپاگ لوید آلمان در این باره گفت: شش ماه نخست سال جاری میلادی با روند افزایشی قیمت های سوخت، نرخ کرایه حمل بالاتر و بهبود آهسته تر از انتظار نرخ کرایه حمل آمیخته بود. در واکنش به این شرایط، اقداماتی را در راستای بهبود هزینه ها انجام داده ایم. افزون براین در حال بررسی کارآیی و حیات اقتصادی سیستم های کشتی خود و  بهینه سازی بیشتر قراردادهای ترمینالی جهت کاهش هزینه ها هستیم.

در ادامه این گزارش هم چنین آمده است: هاپاگ لوید در حالی ضرر مالی را در شش ماه نخست سال جاری میلادی متحمل شد که درآمد این شرکت با افزایش 900 میلیون یورو به پنج میلیارد و 400 میلیون رسید، هم چنین حجم جابه جایی با رسیدن به پنج میلیون و 800 هزار  TEUرشد 39 درصدی را به همراه داشت، اما از سوی دیگر میانگین نرخ کریه حمل به یک هزار و 20 دلار برای هر TEU افت پیدا کرد.

"Rolf Habben Jansen" در ادامه افزود: برای ماههای باقیمانده سال، شاهد بهبود آهسته اما پایدار بازار خواهیم بود. اما از آن طرف همچنان بلاتکلیفی های ژئوپلیتیکی مهمی که می تواند بازار را تحت تاثیر قرار بدهد، وجود دارند. با توجه به این شرایط، واکنش فوری در زمان مقتضی لازم است. از این رو برخی از ابتکارات دیجیتالی شدن را تسریع می بخشیم و استراتژی جدید را تا پایان سال جاری نهایی خواهیم کرد.

 ناگفته نماند در پایان ماه ژوئن سال جاری میلادی هاپاگ لوید هشدار داده بود، افزایش هزینه ها به ویژه ناشی از شیب صعودی قیمت های سوخت و نرخ های چارتر و از سوی دیگر بهبود آهسته تر از انتظار نرخ کرایه حمل بدان معنی خواهد بود که چشم انداز در نظر گرفته شده برای سال جاری میلادی تنزل پیدا خواهد کرد.

در پیش بینی گذشته درآمد قبل از بهره، مالیات و استهلاک EBITDA بین رنج 200 میلیون یورو-450 میلیون یورو بود، اما انتظار می رود در ماههای آینده بین رنج 900 میلیون یورو – یک هزار و 150 یورو خواهد بود.

تحلیلگر شرکت کلارکسونز پلاتو گفت:تحقق پیش بینی مذکور مستلزم بهبود میانگین نرخ کرایه حمل در نیمه دوم سال جاری میلادی است. به طوریکه میانگین نرخ کرایه حمل به یک هزار و 51 دلار برای هر TEU برسد. از دیدگاه ما این فرضیه نامعلوم و نامشخص است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار