۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰
آلفالاینر:

ظرفیت شناورهای بیکار جهان به 750 هزار TEU می رسد

آلفالاینر در تحلیل هفتگی بخش کشتیرانی کانتینری زوایای مختلف بازار، تغییر و تحولات خطوط سرویس دهی و همچنین بازار تحویل شناور را شرح داد.
کد خبر: ۸۱۵۶۶

به گزارش گروه بین الملل مانا آلفالاینر در تحلیل هفتگی خود در ابتدا اشاره ای به افزایش ظرفیت ناوگان بیکار داشت و نوشت: با آغاز فصل کسادی زمستان از ماه اکتبر به آن طرف، انتظار می رود ناوگان جهانی بیکار روند، جهشی به خود گیرد، به عبارت دیگر به دنبال کاهش فعالیت ناوگان فعال، تحویل تناژ جدید و تعداد پایین شناورهای اوراق شده، می توان شاهد رشد ناوگان بیکار به 750 هزار TEU در پایان سال جاری میلادی بود.

ظرفیت ناوگان جهانی بیکار به 750.000 TEU میرسد

 

ناوگان کشتیرانی بیکار در پایان ماه گذشته به 341 هزار TEUرسید به عبارت دیگر سهم 1.6 درصدی از کل ناوگان جهانی را به خود اختصاص داد، در حالیکه در ماه ژوئن سال جاری میلادی سهم مذکور 0.9 درصد بوده است. افزون بر این ناوگان فعال( کل ناوگان منهای ناوگان بیکار) در پایان ماه گذشته به 21 میلیون و 620 هزار TEU رسید، در حالیکه در پایان ماه ژوئن سال جاری میلادی رقم مذکور 21 میلیون و 640 هزار TEU بوده است.

 این گزارش ادامه داد: در ماه جولای سال جاری میلادی خطوط کشتیرانی اقدامات کاهش سرویس دهی که عقلانی نیز به شمار می آید را برای نخستین بار از سال 2009 به این طرف برعهده گرفته اند. روند صعودی کاهش خطوط سرویس دهی درماههای جاری و آینده باید باعث انقباض بیشتر ناوگان بیکارمی شود. اما از طرف دیگر راه اندازی خطوط سرویس دهی جدید در مسیرشرق دور-استرالیا و ارتقای سرویس دهی EXX,EX1 شرکت کشتیرانی APL سنگاپور در کریدور ترانس پاسیفیک، تاحدی این انقباض را خنثی خواهد کرد.

ظرفیت ناوگان جهانی بیکار به 750.000 TEU میرسد

 

کشتیرانی مرسک دانمارک- بزرگترین کشتیرانی کانتینری دنیا- چشم انداز درآمد برای سال جاری میلادی را تنزل داد. این کشتیرانی چند روز پیش اعلام کرد، به دنبال نرخ کرایه حمل پایین و روند مستمر افزایش قیمت های سوخت، مجبور به کاهش رقم پیش بینی درآمد برای سال جاری میلادی خواهد بود.

ظرفیت ناوگان جهانی بیکار به 750.000 TEU میرسد

 

بر اساس برآورد جدید، درآمد قبل از بهره، مالیات و استهلاک EBITDA بین رنج سه میلیارد و 500 میلیون دلار الی چهار میلیارد و 200 میلیون دلار به همراه سود پایه ای مثبت خواهد بود. در پیش بینی گذشته برای EBITDA بین رنج چهار میلیارد الی پنج میلیارد دلار در نظرگرفته شده بوده است.

ناگفته نماند،  مرسک درآمد 18میلیارد و 800 میلیون تومان و EBITDA یک میلیارد و 600 میلیون دلار را دربازه زمانی شش ماه نخست سال جاری میلادی به نمایش گذاشت.

در ادامه این گزارش هم چنین آمده است: کشتیرانی OOCL هنگ کنگ خبر از ضرر خالص 77 میلیون دلار در شش ماه نخست سال جاری میلادی و برای بخش عملیات کانتینری خود داد. یکی از مقامات کشتیرانی هنگ کنگ ظرفیت مازاد و قیمت های بالاتر سوخت را از عوامل اصلی دخیل در عملکرد ضعیف شرکت دانست.

دی پی ورلد- یکی از بزرگترین اپراتورهای بندری جهان- چند روز پیش اعلام کرد، 100 درصد از سهام Unifeeder Group- شرکت لجستیکی مستقر در دانمارک- به ارزش 660 میلیون یورر (معادل 762 میلیون و 60 هزار دلار) را کسب کرده است.

برطبق آلفالاینر، Unifeeder Group با ناوگانی متشکل از 40 فروند کشتی کانتینری چارتری با ظرفیت متغیر 550 TEU الی یک هزار و 600 TEU فعالیت می کند. مجموع ظرفیت ناوگان مذکور به 43 هزار و 122 TEU میرسد. 

یکی از مقامات دی پی ورلد در این باره گفت: به دنبال کسب مالکیت Unifeeder Group، حضور خود در زنجیره عرضه جهانی را ارتقا وهم چنین سطح ارائه محصولات را گسترش خواهیم داد. افزون بر این روند استراتژی رشد در بخش های تکمیلی نیز تسهیل خواهد شد.

ناگفته نماند در سال 2017 میلادی، Unifeeder Group درحدود سه میلیون و 200 هزار TEU ظرفیت را حمل و درآمد 510 میلیون یورو را کسب کرد.

کشتیرانی CMA CGM فرانسه خط سرویس دهی خاورمیانه-آفریقای غربی Noura Express را ارتقا خواهد بخشید. هم چنین خط سرویس دهی هفتگی برزیل شمالی-اروپای شمالی را دوباره به راه خواهد انداخت.

کشتیرانی هاپاگ لوید آلمان در ماه سپتامبر سال جاری میلادی خط سرویس دهی هفتگی که هند، خاورمیانه و آفریقای شرقی را به هم متصل می کند، راه اندازی خواهد کرد.

کشتیرانی evergreen تایوان کشتی کانتینری EVER GENIUS سومین کشتی از 11 فروند کشتی غول پیکر 20 هزار و 388 TEU را از گروه کشتی سازی Imabari تحویل گرفت.

کشتی کانتینری یک هزار و 400 TEU از یاردPenglai Zhongbai Jinglu  چین به شرکت حمل بار Antong Holdings تحویل داده شد.

 این گزارش در پایان نوشت، بندر Houston Authority PHA سه جرثقیل کشتی به ساحل را برای ترمینال  Bayport خود تحویل گرفت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار