۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵

گردشگران عراقی نمی توانند ماهی و میگو با خود ببرند

فرماندار خرمشهر گفت: از این پس گردشگران عراقی که به منطقه آزاد اروند سفر می کنند، نمی توانند ماهی ومیگوی دریایی با خود به عراق ببرند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۱۵۴۹

ولی الله حیاتی در گفتگو با خبرنگار مانا هدف از اعمال ممنوعیت خروج آبزیان دریایی توسط گردشگران عراقی را ساماندهی بازار شیلات در شهرهای بندری خرمشهر و آبادان بیان کرد و افزود: در ماههای اخیر بهای آبزیان دریایی در این دو شهر افزایش یافته بود که یکی از علل این افزایش سرسام آور قیمت آن و خرید آبزیان توسط گردشگران عراقی و بردن آن به عراق بود.

فرماندار خرمشهر به زمان دقیق ادامه ممنوعیت آبزیان همراه گردشگران عراقی اشاره ای نکرد و گفت: در ماههای اخیر بسیاری از شهروندان ساکن در محدوده منطقه آزاد اروند به علت گرانی نتوانستند آبزیان دریایی مورد نیاز خود را که نقش مهمی در سبب غذایی آنان دارد تامین کنند.

حیاتی با اشاره به اینکه خرید دیگر کالاهای مورد تقاضای گردشگران عراقی و انتقال آن به کشورشان منع قانونی ندارد، افزود: محدودیت های اقتصادی برای گردشگران عراقی ، رونق بازار را تحت تاثیر قرار می دهد.

گمرک منطقه آزاد اروند نیز اعلام کرد تا اطلاع بعدی از خروج آبزیان دریایی از مرز شلمچه و مرز دریایی خرمشهر توسط گردشگران عراقی جلوگیری می کند.

بر اساس آمار موجود سفر گردشگران عراقی به منطقه آزاد اروند در چهار ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود 75درصد افزایش نشان می دهد.

بر اساس قانون اداره مناطق آزاد کشور ، سفر بدون ویزای گردشگران خارجی از آذر ماه 96 به منطقه آزاد اروند کلید خورد و پس از آن گردشگران شهرهای جنوبی عراق با توجه به نزدیکی آنان به منطقه آزاد اروند ، ازاین قانون استقبال کردند.

شایان ذکر است، روزانه بیش از دو هزار گردشگر عراقی از طریق مرز بین المللی شلمچه و مرز دریایی خرمشهر وارد منطقه آزاد اروند می شوند.

انگیزه سفر گردشگران عراقی به شهرهای بندری خرمشهر و آبادان ، خرید کالا و بهره مندی از امکانات درمانی(توریسم درمانی) و تعمیق مراودات فرهنگی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار