۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
هشدار هواشناسی:

شناورها در هنگام دریاروی احتیاط کنند

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: از امروز وزش باد نسبتاً شدید بر روی دریا بویژه در قسمتهای غربی و شمالی خلیج فارس سبب افزایش ارتفاع موج و تلاطم دریا در مناطق شمالی و مرکزی خلیج فارس می‌شود.
کد خبر: ۸۱۵۴۸

نادر شفی‌خدایی در گفت‌وگو با خبرنگار مانا در بوشهر از افزایش دمای هوا در استان بوشهر خبرداد و اظهار داشت: دمای هوا در استان بوشهر بویژه در نقاط غیر ساحلی افزایش یافته که  انتظار می رود این روند افزایشی تا چند روز آینده تا بالای 50 درجه ادامه یابد.

وی با اشاره به افزایش سرعت وزش باد در استان بیان کرد: در برخی ساعات امروز (چهارشنبه) وزش باد نسبتاً شدید بر روی دریا بویژه در قسمتهای غربی و شمالی خلیج فارس سبب افزایش ارتفاع موج و تلاطم دریا در مناطق شمالی و مرکزی خلیج فارس می شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به وضعیت دریایی این استان تصریح کرد: جهت وزش باد به روی دریا در استان بوشهر غالباً شمال غربی با سرعت 8 تا 30 کیلومتر در ساعت و از بعد از ظهر امروز شمال غربی با سرعت 10 تا 36 کیلومتر در ساعت گاهی بر روی دریا بیش از 40 کیلومتر در ساعت است.

شفی‌خدایی، ارتفاع موج دریا در استان بوشهر را  30 تا 90 سانتیمتر گاهی 120 سانتیمتر دانست و گفت: ارتفاع موج دریا در قسمتهای شمالی و مرکزی خلیج فارس در فاصله دور از ساحل گاهی 150 سانتیمتر  پیش بینی می‌شود.

وی به جزر و مد دریا در استان بوشهر پرداخت و افزود: امروز زمان مد اول دریا در بندر بوشهر 03:42 دقیقه بامداد ، جزر اول ساعت 11:50، مد دوم ساعت 17:06 و جزر دوم در ساعت 21:16 است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با تاکید بر رعایت دریانوردان  در استان بوشهر بیان کرد: با توجه به افزایش وزش باد در استان بوشهر توصیه می شود طی امروز (چهارشنبه ) ملاحظات ایمنی در هنگام دریاروی را رعایت کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار