۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸

بازار شناورهای تانکر در نقاط مختلف جهان تشریح شد

بازار شناورهای تانکر در نقاط مختلف جهان تشریح شد
شرکت کارگزاری مستقر در لندن E.A. Gibson به تحلیل بازار تانکر هفته گذشته پرداخت.
کد خبر: ۸۱۵۳۳

به گزارش گروه بین الملل مانا شرکت کارگزاری مستقر در لندن E.A. Gibson نوسانات بازار تانکر هفته گذشته در مناطق مختلف جهان را به دایره توصیف کشاند.

خاورمیانه

طی هفته گذشته مالکان نفتکش های غول پیکر با موجی از تمایل برای جذب شناورهای نو و مدرن خود عمدتا به مقصد چین روبه رو شدند. تقاضای پایدار برگ برنده ای بود بر دست مالکان تا بتوانند نرخ کرایه حمل را به 54 WS افزایش دهند. اما با توجه به اینکه چارترها همچنان به دنبال تناژ مدرن هستند و این روند افزایش تقاضا کوتاه تر شدن صف شناورهای آماده به بارگیری را به همراه دارد، از این رو می توان انتظار افزایش بیشتر نرخ کرایه حمل را نیز داشت. از سوی دیگر در بازار فعال تانکرهای سوئزماکس همراه با صف طولانی شناورهای آماده به بارگیری، چارترها درابتدای هفته برای پیدا کردن مالکانی که راضی به تکرار نرخ کرایه حمل 27.5 WS بودند، خیلی به زحمت نیفتادند.اما در اواسط هفته مالکان از خود مقاومت نشان داده و نرخ کرایه حمل را به 30 WS برای مقاصد اروپایی افزایش دادند. نرخ کرایه حمل تانکرهای افراماکس در آسیا روند افزایشی را در پیش گرفت و بر روی 120 WS ایستاد.

 آفریقای غربی

در ابتدای هفته، تمایل مالکان در بازار تانکرهای سوئزماکس قوی باقی ماند و نرخ کرایه حمل برای تخلیه در اروپا به 75 WS افزایش یافت. اما در پایان هفته نرخ کرایه حمل بالاتراز 70 WS فیکس نشد. با توجه به اینکه اکثریت نفتکش های غول پیکرمدرن و جدید به سمت خاورمیانه در حال جذب شدن هستند، چارترها مجبور به پرداخت پول بیشتری شدند.هم چنین از آنجائیکه بازار خاورمیانه شاهد جریانی مستمر از کارگو است، مالکان کنترل بازار را در دست گرفته و به میل خود می چرخانند.

 مدیترانه

طی هفته گذشته بازار تانکرهای افراماکس در مدیترانه دو سوی کفه ترازو را تجربه کرده است. از سوی دیگر به دنبال صف کوتاه تانکرهای سوئزماکس و محمولات منتظر برای حمل، نرخ کرایه حمل این شناور پا را فراتراز 85 WS گذاشت و برای مقاصد اروپایی به 90 WSرسید. اما به نظرمی رسد این روزهای خوب برای مالکان سوئزماکس عمری طولانی نداشته باشد و به دنبال طولانی شدن صف شناورهای آماده به بارگیری درهفته جاری نرخ کرایه حمل دوباره شیب نزولی را طی کند.

این گزارش در پایان نوشت: بازار تانکرهای LR2 هفته  خیلی خوب و امیدوارکننده ای را شروع کرد و مالکان فتیله نرخ کرایه حمل را بالا کشیدند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار