۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴

یونیپک سفارشات نفتی از آمریکا را متوقف کرد

یونیپک سفارشات نفتی از آمریکا را متوقف کرد
یونیپک، یکی از بزرگترین پالایشگاه‌های آسیایی و بازوی تجاری سینوپک خرید نفت خود از ایالات متحده را متوقف کرد تا از این طریق در مقابل تهدیدهای دولت پکن که احتمال دارد بر واردات از آمریکا تعرفه اعمال کند، در امان بمانند.
کد خبر: ۸۱۵۲۵

به گزارش گروه بین الملل مانا، یونیپک چین که بازوی تجاری شرکت بزرگ نفتی سینوپک است، در پی شدت گرفتن تنش‌های تجاری بین آمریکا و چین، واردات نفت خام از ایالات متحده را متوقف کرد.
هنوز معلوم نیست، این تعلیق موقت تا کی به طول خواهد انجامید اما یک مقام آگاه که نمی‌خواست نامش فاش شود، اعلام کرد که یونیپک حداقل تا ماه اُکتبر 2018 برنامه‌ای برای ثبت سفارش جدید از ایالات متحده ندارد.
یونیپک و سینوپک بزرگترین پالایشگاه‌های آسیایی خریدار نفت آمریکا هستند. در حال حاضر خریداران چینی میزان خرید نفت خود از ایالات متحده را کاهش داده‌اند تا از این طریق در مقابل تهدیدهای دولت پکن که احتمال دارد بر واردات از آمریکا تعرفه اعمال کند، در امان بمانند.
پکن در پاسخ به اقدامات مشابه واشنگتن، فرآورده‌های انرژی آمریکا شامل نفت خام و محصولات پالایشگاهی را در لیست مالیات 25 درصدی واردات قرار داده است اما هنوز اعلام نکرده این تعرفه‌های چه زمانی اعمال خواهد شد.
پیش‌تر در اوایل سال جاری، یونیپک اعلام کرده بود که در نظر دارد تا پایان سال 2018 حجم خرید نفت خام خود از ایالات متحده را به روزانه 300 هزار بشکه افزایش دهد، یعنی نسبت به سال 2017 حجم تجارت خود در این بخش را سه برابر کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار