۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴

چین تقاضای آمریکا برای کاهش واردات نفت ایران را رد کرد

چین تقاضای آمریکا برای کاهش واردات نفت ایران را رد کرد
چین با وجود تحکم آمریکا مبنی بر صفر شدن واردات نفتی کشورها از ایران تا تاریخ 4 نوامبر 2018، اعلام کرد تغییری در مراودات تجاری خود با ایران نخواهد داد و تحریم های یک جانبه علیه ایران را قبول ندارد.
کد خبر: ۸۱۵۲۱
به گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از خبرگزاری بلومبرگ چین تقاضای ایالات متحده مبنی بر کاهش واردات نفت از ایران را رد کرد.
اگر چه دولت پکن اعلام کرد که خرید نفت خام از ایران را افزایش نخواهد داد. پیش‌تر بلومبرگ اعلام کرده بود که معاون وزیر امور خارجه ایالات متحده در بخش منابع انرژی در خصوص تحریم‌های ایران نشستی در چین ترتیب داده بودند.
ایالات متحده در پی اعلام خروج از توافق هسته‌ای و تهدید وضع مجدد تحریم‌ها علیه ایران در ماه ژوئن اعلام کرد که تمامی کشورهای خریدار نفت ایران باید تا تاریخ اعمال مجدد تحریم‌ها عیله ایران (4 نوامبر 2018) میزان واردات خود از این کشور را به صفر کاهش دهند.
چین که بزرگترین مشتری نفتی ایران است، در ماه ژوئیه 2018 اعلام کرد که تحریم‌های یک جانبه علیه ایران را قبول ندارد. سخنگوی وزارت خارجه چین به خبرنگاران گفت: باید به تحریم‌های یک جانبه خاتمه داد چرا که این نوع تحریم‌ها ناکارآمد هستند.
وی همچنین افزود: چین و ایران ضمن پیروی از تعهدات بین‌المللی روابط اقتصادی و تجاری معمول را حفظ خواهند کرد.
بنا بر گزارش بلومبرگ، در ماه ژوئیه 2018، چین واردات ماهانه نفت از ایران را 26 درصد افزایش داد و به این ترتیب 35 درصد از صادرات ماه گذشته ایران را از آن خود کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار