۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶

بازده نفت خام اوپک در جولای

بازده نفت خام اوپک در جولای
بازده تولیدی اوپک در جولای به ۳۲.۶۶ میلیون بشکه در روز رسید که در مقایسه با ژوئن ۳۴۰ هزار بشکه افزایش را پشت سر گذاشت.
کد خبر: ۸۱۵۱۹
به گزارش گروه بین الملل مانا، عربستان سعودی به دنبال آزادسازی بشکه‌های نفتی بسیار در بازار در جولای سال جاری میلادی در مقایسه با تمامی ماه‌های سال و رقبای خود در اوپک که طی یک سال و نیم گذشته رشد خوبی در بازده نفت خام خود داشتند، پیشی گرفت. 
بر اساس این گزارش و به نقل از مقامات رسمی خرید و فروش Platts، بازده تولیدی اوپک در جولای به ۳۲.۶۶ میلیون بشکه در روز رسید که در مقایسه با ژوئن ۳۴۰ هزار بشکه افزایش را پشت سر گذاشت.
عربستان سعودی در این میان که بزرگترین عضو اوپک است، بیشترین میزان از آگوست ۲۰۱۶ تاکنون را در جولای با ۱۰.۶۳ میلیون بشکه در روز به خود اختصاص داد و رکورد زد.
هم پیمانان این کشور نیز یعنی کویت و امارات متحده عربی بیشترین بازده تولیدی نفت خام را از دسامبر ۲۰۱۶ تجربه کردند. این درحالی است که کشور‌های اوپک و هم پیمانان غیر عضو تصمیم گرفتند، منابع تولیدی را کاهش دهند؛ همانطور که در کشور‌های عراق و الجزیره این اتفاق افتاد.
اوپک در تاریخ ۲۳ ژوئن توافق کرد تا با شرکای خود به تولید بیش از اندازه پایان دهند و آن را به یک میلیون بشکه در روز برسانند. در همین راستا، انطباق اوپک در جولای بین ۱۲ کشور عضو سهمیه ۱۰۵ درصدی را به خود اختصاص داد که در مقایسه با ژوئن ۱۳۱ درصد افت داشت.
ونزوئلا از بدهی‌های بالا، کمبود زیرساخت‌های لازم و کمبود نیروی کار، تورم شدید و تحریم‌های آمریکا رنح می برد و میزان بازده آن در روندی نزولی به ۱.۲۴ میلیون بشکه در روز رسید که خبر از افت ۶۷۰ هزار بشکه‌ای در روز طی یک سال و رکود بی سابقه آن در تاریخ ۳۰ ساله می‌دهد. 
بازده تولید لیبی نیز با افت ۳۰ هزار بشکه در روز به ۶۷۰ هزار بشکه در روز رسید که از آوریل ۲۰۱۷ میلادی تاکنون بی سابقه بوده است. علت افت بلوکه شدن بنادر شرقی این کشور است که از ۱۱ جولای مورد تصویب قرار گرفت. بازده تولیدی آنگولا در رقم ۱.۴۵ میلیون بشکه در روز طی ماه جولای تقریبا ثابت ماند، اما در مقایسه ماه به ماه افت ۱۹۰ هزار بشکه در روز را تجربه کرد چرا که حوزه‌های نفتی آن در حال اتمام است.
در مقابل، بازده تولیدی نفت خام در آفریقا قوت گرفت و در ماه‌های پیش روی همزمان با تولید اولیه حوزه نفتی Kaombo بیشتر خواهد شد.
افزون بر عربستان سعودی که رکورددار جولای ۲۰۱۸ میلادی شد، نیجریه نیز بازده خود را تقویت کرد و با افزایش میزان صادرات به مسیر‌های اصلی آن را به ۱.۸۰ میلیون بشکه در روز رساند.
در این میان، بازده امارات متحده عربی به ۲.۹۷ میلیون بشکه در روز رسید این درحالی است که کویت رقم ۲.۷۸ میلیون بشکه در روز را طی ماه جولای سال جاری میلادی در کارنامه خود ثبت کرد.
صادرات نفت خام عراق نیز از ترمینال‌های جنوبی با رشد همراه شد و رکود بالایی را با رقم ۴.۵۷ میلیون بشکه در روز در جولای ثبت کرد.
کنگو که عضو جدید اوپک است نیز در جولای ۳۱۰ هزار بشکه در روز تولید کرد که از ۳۳۰ هزار بشکه در ژوئن پایین‌تر آمد.
 
 
بازده نفت خام اوپک در جولای
 
بازده نفت خام اوپک در جولای
ارسال نظرات
آخرین اخبار