۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵

LNG آمریکا به لیست کالاهای تعرفه ای چین افزوده شد

LNG آمریکا به لیست کالاهای تعرفه ای چین افزوده شد
کمیسیون تعرفه گمرکی شورای چین از ثبت LNG آمریکا در لیست تعرفه‌های ۲۵ درصدی واردات خبر داد. 
کد خبر: ۸۱۵۱۸
به گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از کمیسیون تعرفه گمرکی شورای چین، این کشور در صورتیکه آمریکا فشار خود را از تعرفه‌های موجود بر کالا‌های صادراتی چین برندارد، LNG آمریکا را در لیست کالا‌هایی که ۲۵ درصد تعرفه وارداتی به آن‌ها تعلق می‌گیرد، قرار می‌دهد.
بر اساس این گزارش، اقدام پکن در پاسخ به تصمیم دونالد ترامپ- رئیس جمهوری آمریکا- مبنی بر افزایش دوباره تعرفه ۲۵ درصدی به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلاری بر کالا‌های چین و بالاگرفتن جنگ تجاری بین دو قدرت برتر اقتصادی جهان انجام شد.
واردات LNG آمریکا به چین در حال حاضر بدون پرداخت عوارض انجام می‌پذیرد. جنگ تجاری بین چین و امریکا در ماه ژوئن و زمانی که چین نیز اعمال ۲۵ درصدی تعرفه بر کالا‌های آمریکایی شامل انرژی و محصولات کشاورزی به ارزش ۵۰ میلیارد دلار را اعلام کرد، شدت گرفت. اما از آنجایی که میزان تقاضا برای LNG در چین روبه افزایش بود، در لیست کالا‌های تعرفه‌ای قرار نگرفته بود.
چین در مسیر بزرگترین خریدار LNG آمریکا در سال جاری قرار گرفته است. این کشور بیش از ۱.۲۵ میلیون تن متریک را تا به امروز وارد کرده است که در مقایسه با کل آمار ۲۰۱۷ میلادی به میزان ۱.۶۱ میلیون تن متریک بخش اعظمی را به خود اختصاص می‌دهد. پس از چین، مکزیک و کره جنوبی به ترتیب دومین و سومین خریدار گاز طبیعی مایع آمریکا هستند. 
چین بیشترین میزان رشد در مصرف LNG در سطح جهان را طی سال ۲۰۱۷ میلادی تجربه کرد و از کره جنوبی که دومین وارد کننده بزرگ LNG بود پیشی گرفت. بر همین اساس، پیش بینی می‌شود میزان تقاضای LNG از سوی این کشور تا سال ۲۰۳۰ میلادی افزایش یافته و در راستای ژاپن قرار گیرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار