۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷

ویتنام به کمک بازار فله خشک می آید

ویتنام به کمک بازار فله خشک می آید
ویتنام به دنبال تولید داخلی مازاد سیمان،حجم صادرات این محصول را افزایش می دهد، این روند به تجارت فله خشک کمک خواهد کرد.
کد خبر: ۸۱۵۱۳

به گزارش گروه بین الملل مانا و به گفته شرکت گارگزاری Banchero Costa، ویتنام بیش از نیاز داخلی سیمان تولید کرده است، از این رو انتظار می رود حجم بیشتری را در سال جاری میلادی صادر کند.

 این گزارش ادامه داد: تقاضای داخلی عقب تر از تولید داخلی در حرکت است، انجمن سیمان ویتنام پیش بینی می کند، سالانه شاهد 25 الی 36 میلیون تن تولید مازاد تا سال 2020 خواهد بود. ناگفته نماند ویتنام درسال 2017 میلادی 78 میلیون تن سیمان تولید کرد، درحالیکه در سال 2012 این میزان 60 میلیون تن بوده است.

صادرات سیمان ویتنام به کشورهایی در آسیا چون بنگلادش، چین و فیلیپین روند افزایشی به خود گرفته است به طوری که کشورهای مذکور به ترتیب سهم 31،29 و 19 درصد را واردات این محصول برعهده دارند.

در مجموع صادرات سیمان ویتنام در شش ماه نخست سال جاری میلادی به 17 میلیون و 800 تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته روند افزایشی 55 درصد را نشان می دهد. افزون براین صادرات سیمان ویتنام به تنهایی در ماه جولای سال جاری میلادی به دو میلیون و 100 هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته روند افزایشی 43 درصد را به همراه داشت.

در ادامه این گزارش هم چنین آمده است: انتظار می رود تجارت جهانی دریابرد رشد 2.6 درصد را از لحاظ تن و رشد 3.3 درصد را از لحاظ تن مایل تجربه کند.

به گفته کلارکسونز، واردات آسیایی ذغال سنگ آتلانتیک، غلات و دیگر کالاهای فله جزئی نقش مهمی را در افزایش میانگین تجارت فله خشک بر عهده گرفته است. افزون بر این پیش بینی می شود، تجارت سیمان در سال جاری میلادی با رسیدن به 109 میلیون و 600 هزار تن رشد چهار درصد را نشان دهد.

از دیگر بازارهای قوی کالاهای فله جزئی می توان به بوکسیت (هیدروکسید آلومینیوم) و سنگ آهن نیکل اشاره کرد، انتظار میرود تجارت بوکسیت با رسیدن به 108 میلیون و 800 هزار تن رشد 12 درصد و هم چنین سنگ آهن نیکل با رسیدن به 48 میلیون و 800 هزار تن رشد مشابه ای ر ا به نمایش گذارد.

این گزارش در پایان نوشت: در تاریخ سوم ماه جاری شاخص بالتیک فله خشک بر روی یک هزار و 773 واحد ایستاد، در حالیکه در مدت مشابه سال گذشته این رقم 993 واحد گزارش شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار