۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴

110 فروند شناور LNG در لیست سفارشات ساخت

110 فروند شناور LNG در لیست سفارشات ساخت
داده های جدید از سوی گروه تحقیقی کلارکسونز نشان می دهد، دفترجهانی سفارش ساخت شناورهای حمل ال ان جی متشکل از 110 فروند است.
کد خبر: ۸۱۵۱۱

به گزارش گروه بین الملل مانا گروه تحقیقی کلارکسونز اعلام کرد، 110 فروند شناور در لیست دفتر سفارش ساخت جهانی حمل کننده های ال ان جی به ارزش 22 میلیارد دلار موجود است.

این گزارش ادامه داد: مالکان یونانی و یاردهای کره جنوبی بیشترین سهم در دفتر سفارش را به خود اختصاص داده اند.

 بر اساس کلارکسونز، ناوگان کشتی های حمل ال ان جی در ابتدای ماه ژوئن سال جاری میلادی با تعداد 531 فروند شناور و مجموع ظرفیت 78 میلیون و 300 هزار cum رشد 5.9 درصد را نسبت به ماه ژانویه به نمایش گذاشت.

لازم به ذکر است از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون سفارش ساخت 35 فروند شناور حمل ال ان جی به ارزش شش میلیارد دلار به ثبت رسیده است. علاوه براین، تعداد 413 فروند شناور در ناوگان تجاری جهان مجهز به سوخت ال ان جی هستند و 235 فروند دیگر نیز مجهز به سوخت مذکور در دفتر سفارش ساخت قرار دارند.

ناگفته نماند، بخش شناورهای ذخیره سازی و واحد گازسازی مجدد(FSRU) در حال رونق است. کلارکسونز همچنین یک چشم انداز مثبت را برای پروژه های فناوری مایع سازی شناور متصور است.

در ادامه این گزارش هم چنین آمده است، اگر چه چالش ها بر سر جای خود باقی است، اما روی هم رفته بخش ال ان جی در جهت مثبت پیکان حرکت خواهد کرد.

از سوی دیگر سرعت تحویل شناور در سال جاری میلادی شیب صعودی به خود گرفته است. انتظار می رود گسترش قوی تجارت ال ان جی در مسیر رفت منجر به افزایش توازن عرضه- تقاضا حمل کننده ال ان جی در کوتاه مدت به میان مدت شود.

 نکته قابل توجه دیگر اینکه، یاردهای کره جنوبی شامل صنایع سنگین هیوندایی، دوو و صنایع سنگین سامسونگ بازار را به قبضه خود درآوردند، به طوریکه سهم 71 درصد از دریافت سفارش ساخت حمل کننده ال ان جی را برعهده می گیرند. یاردهای ژاپنی با سهم 21 درصدی جایگاه دوم را به خود اختصاص می دهد و نه درصد دیگر نیز به بقیه یاردها تعلق می گیرد.

از لحاظ مالکیت ناوگان کشتی های حمل ال ان جی، رقابت تنگاتنگی بین دو بازیگر غالب بازار وجود دارد، مالکان ژاپنی مدعی سهم 19 درصدی هستند،کمی عقب تر مالکان یونانی با سهم 15 درصدی خودنمایی می کنند. قطر و نروژ هر یک سهم نه درصدی و کره جنوبی هم سهم هفت درصدی را برعهده دارد.

این گزارش در پایان نوشت از لحاظ ظرفیت سفارش ساخت شناور، سهم یونان و ژاپن در دفتر سفارش ساخت به ترتیب 26 و 24 درصد است، نروژ، کانادا و انگلستان نیز به ترتیب سهم 11، نه و شش درصد سهم را برعهده می گیرند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار