۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷

کره جنوبی مشتری نفت خام آمریکا

کره جنوبی مشتری نفت خام آمریکا
واردات کره جنوبی از نفت خام آمریکا در سپتامبر و اکتبر به بالاترین میزان خود طی چند سال اخیر می‌رسد.
کد خبر: ۸۱۵۰۷
به گزارش گروه بین الملل مانا، رویترز نوشت: همزمان با احاطه شدن منابع به منظور جایگزینی با منابع خاورمیانه از سوی پالایشگاه ها، کره جنوبی بیشترین میزان نفت خام را در ماه‌های سپتامبر و اکتبر سال جاری میلادی از آمریکا وارد می‌کند.
بر اساس این گزارش، بارگیری‌های نفت خام آمریکا برای آمریکا از ماه جولای افزایش یافت و انتظار می‌رود میزان بار‌های ورودی جدید در ماه‌های سپتامبر و آگوست ۲۰۱۸ میلادی به شش میلیون بشکه در روز برسد که بالاترین میزان در سابقه روابط بین دو کشور بوده است. 
میزان واردات نفت خام کره جنوبی از آمریکا بیش از چهار برابر رشد کرده و به ۱۴.۱ میلیون بشکه طی شش ماه نخست سال جاری میلادی و در مقایسه با مدت مشابه ۲۰۱۷ رسیده است که به طور میانگین خبر از ورود ۲.۳۵ میلیون بشکه از نفت خام آمریکا به کره جنوبی در ماه می‌دهد. 
این گزارش ضمن اشاره به افزایش حمل و نقل نفت آمریکا از طریق دریا ادامه داد: پالایشگاه‌های کره جنوبی به سمت نفت خام آمریکا روی آورده‌اند چراکه می‌توانند در نیمه دوم سال جاری میلادی و همزمان با افزایش فعالیت بیشتر شرکت WTI دبی که سبب خرید اقتصادی بیشتر نفت آمریکا می‌شود، میزان بیشتری را به کشور خود وارد کنند. 
دو پالایشگاه برتر کره جنوبی موسوم به SK Energy و GS Caltex حدود دو میلیون بشکه از نفت خام آمریکا را در ماه اکتبر پذیرا هستند. این درحالی است که پالایشگاه کوچکتر موسوم به Hyundai Oilbank نیز دو میلیون بشکه از نفت خام آمریکا را برای نخستین بار خریداری کرده است.
یک فروند سوپرتانکر که در ماه اکتبر به کره جنوبی می‌رسد حامل ۵۰۰ هزار بشکه نفت خام Mars برای شرکت SK Energy است. برای ماه سپتامبر نیز، دو فروند شناور غول پیکر VLCC به بندر Yeosu خواهند رسید که پالایشگاه GS Caltex’s در آن واقع شده است این درحالی است که مقصد دقیق شناور سوم هنوز مشخص نیست. 
یکی از منابع خبری در این باره گفت: کیفیت نفت Mars از نفت خام سبک بصره بهتر است و API آنها به ترتیب ۳۱ و ۲۸ است. 
عدد بالای API بدان معناست که نفت خام می‌تواند محصولات با کیفیت و با ارزش بالاتری مانند گازوئیل و دیزل را تولید کند. میزان سولفور در نفت خام Mars بسیار پایین از محتوای موجود در نفت خام سبک بصره است. تفاوت قیمتی نیز برای درجه Mars برای ورود به آسیای شمالی با افت ۵۰ سنتی در ازای هر بشکه به یک دلار رسیده است که در مقایسه با یک تا ۱.۵ دلار آغاز جولای به موجب اعمال تعرفه‌های موجود در جنگ تجاری بین دو قدرت برتر اقتصادی جهان با افت همراه شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار