۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳
استاندار گیلان:

قطعیت اقتصادی بودن بنادر کیاشهر و چمخاله هنوز مشخص نیست

قطعیت اقتصادی بودن بنادر کیاشهر و چمخاله هنوز مشخص نیست
استاندار گیلان گفت: درباره توجیه‌پذیری ساخت بنادر کیاشهر و چمخاله نظرات مختلفی وجود دارد، فعلا خارجی‌ها در حال مطالعه روی این بنادر هستند.
کد خبر: ۸۱۵۰۳
به گزارش خبرنگار مانا مصطفی سالاری در اولین نشست خبری خود که عصر دیروز در محل استانداری گیلان برگزار شد، در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به خالی بودن ۷۵ درصدی ظرفیت بندرانزلی و تاسیس بندر کاسپین که متصل به راه آهن هستند، ساخت بنادر چمخاله و کیاشهر، توجیه اقتصادی دارد یا نه، گفت: درباره اقتصادی بودن ساخت این دو بندر نظرات کارشناسی کاملا مخالفی وجود دارد. مدیر اداره بنادر و دریانوردی گیلان معتقد است که این بنادر می‌توانند چندمنظوره باشد. اما هنوز درباره اینکه وجه تجاری این بنادر توجیه اقتصادی دارد یا نه، منتظر پایان مطالعات هستیم که از سوی خارجی‌ها در حال انجام است.

سالاری همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره سرنوشت پروژه سایت نفتی خزر گفت: مطابق با سیاست‌های وزارت نفت، سرمایه‌گذاری در چاه‌های عمیق و نیمه‌عمیق غیرمشترک در اولویت نیست و سکوی نفتی میزاکوچک هم مربوط عمیق محسوب می‌شود. اما شاید بتوان ساخت یک شرکت پتروشیمی که مطابق با شرایط زیست‌محیطی گیلان باشد را پیگیری کرد.

استاندار گیلان در پاسخ به سوال دیگری درباره تعویق چندباره افتتاح راه آهن رشت-قزوین گفت: بنده هیچ گاه در خصوص احداث راه‌آهن زمان اعلام نکردم، اما تمام تلاش ما این است که تا تاریخی که دوستان اعلام کردند راه‌آهن گیلان افتتاح شود.

سالاری با تایید نقش پررنگ بوروکراسی اداری در فراری دادن سرمایه‌گذاران از استان گفت: البته همیشه این‌طور نبوده. مثلا در مورد سرمایه‌گذاری که برای ساخت پتروشیمی در رودبار آمده بود، همه نوع همکاری صورت گرفت و ما اعلام آمادگی کردیم، اما سرمایه‌گذار طبیعتا به نفع خودش توجه دارد و احتمالا همزمان با ما با چندین استان دیگر مذاکره کرده تا بهترین پیشنهاد را قبول کند. در برخی موارد هم سرمایه‌گذار کلا از سرمایه‌گذاری منصرف می‌شود.

استاندار گیلان همچنین با بیان اینکه مشکلات تعدد قوانینی داریم گفت: در بعضی حوزه‌ها قوانین متعددی داریم که از زمان مشروطه بوده و همین‌طور قوانین بعدی آمده بدون آنکه قوانین قبلی لغو شود و این قوانین متعدد سبب ایجاد موانع برای سرمایه‌گذاران می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار