۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳
تا سال 2022:

جابه جایی جهانی کانتینر به 240 میلیون TEU می رسد!

جابه جایی جهانی کانتینر به 240 میلیون TEU می رسد!
موسسه  Drewry پیش بینی کرد، جابه جایی جهانی بندری کانتینر تقریبا به 240 میلیون TEU طی پنج سال آینده خواهد رسید.
کد خبر: ۸۱۴۹۸

به گزارش گروه بین الملل مانا موسسه Drewry با پیش بینی اینکه جابه جایی جهانی بندری کانتینر به تقریبا 240 میلیون TEU طی پنج سال آینده خواهد رسید، نوشت: میانگین بهره گیری ترمینال کانتینری از 68 درصد در سال 2017 میلادی به تقریبا 80 درصد در سال 2022 افزایش می یابد.

این گزارش ادامه داد: به دنبال جهش و حرکت اقتصادی قوی در سراسر اقتصادهای مهم دنیا، چشم انداز میان مدت مثبتی برای کشتیرانی کانتینری جهانی و رشد تقاضای جابه جایی بندری ترمینال وجود دارد.

لازم به ذکر است: جابه جایی کلی کانتینری در بنادر کانتینری جهان رشد بیش از شش درصد را در سال 2017 میلادی به نمایش گذاشت.

در گزارش بررسی و پیش بینی سالانه Drewry از اپراتورهای کانتینری جهان آمده تاکید شده است: علیرغم اینکه تعرفه و ترس های ناشی از جنگ تجاری مانند ابرهای خاکستری چهره افق را پوشانده اند، اما فاندمنتال های اقتصادی جهانی قوی نهایتا پیروز میدان در بلند مدت خواهند بود. اما از سوی دیگر در کوتاه مدت و به دنبال کمبود سرمایه گذاری به ویژه در پروژه های سبز، روند گسترش ظرفیت جابه جایی کانتینری نسبتا کند  و بی رونق باقی خواهد ماند.

نکته مهم دیگر اینکه انتظارمی رود، میانگین سطوح بهره گیری تقریبا در سراسر مناطق جهان تا سال 2022 به طور چشمگیری رشد خواهد کرد.

موسسه Drewy پیش بینی می کند، میانگین رشد جهانی تقاضای جابه جایی بندری کانتینر تنها زیر شش درصد معادل 45 میلیون TEU برای هر سال است، از این رو انتظار می رود جابه جایی جهانی بندری کانتینر به تقریبا 240 میلیون TEU تا سال 2022 برسد.

در ادامه این گزارش هم چنین آمده است: سطوح میانگین بهره گیری منطقه ای روند قابل توجهی افزایشی را در چین، آسیای شمالی، جنوب شرقی آسیا و ساحل غربی آمریکای جنوبی به نمایش خواهدگذاشت.

"نیل داویدسون" تحلیلگر ارشد بنادر و ترمینال ها درموسسه Drewy افزود: با فرض اینکه پیش بینی های رشد تقاضا درست از آب دربیایند و تهدید جنگ های تجاری از بین برود، انتظار می رود بسیاری از اپراتورها و سرمایه گذاران ترمینالی با بازنگری شرایط،  به طور بالقوه ای سطوح فعالیت خود را از لحاظ افزایش ظرفیت جدید گسترش دهند.

 وی در ادامه افزود: نکته بسیارمهم اینکه رشد ظرفیت در همه جا یکسان و مشابه نیست. در حقیقت نیاز به گسترش ظرفیت برای بازارهای بندری خاص، بنادر ویژه و ترمینال های منحصر به فرد بیشتر از بقیه خواهد بود.

علاوه بر این رشد سریع سایزهای کشتی سبب شده است که روند تقسیم ظرفیت ترمینال افزایش پیدا کند، به طوریکه امروزه، تمامی ظرفیت آبهای عمیق تر نمی تواند به آسانی همه کشتی های اقیانوس پیما *deep sea vessels را مدیریت کند.

*Deep sea vessels=کشتی اقیانوس پیما، در انگلستان بر اساس قوانین موسسات رده بندی این نوع شناورها برای دریانوردی در آبهای عمیق طراحی و ساخته می شوند. اگر چه به ندرت ممکن است در رودخانه و آبهای محدود نیز دریانوردی نمایند. در آمریکا عموما به این کشتیها بر اساس قوانین موسسات رده بندی( oceangoing vessels) نیزگفته می شود.

 این گزارش در پایان نوشت: به طور معمول اسکله های دارای زیر ساختار برای مدیریت بزرگترین کشتی ها به میزان بالایی مورد استفاده قرار می گیرند، اما از آن طرف از اسکله ها عمیق قدیمی تر کم تر استقبال می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار