۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷

«نگار» اولین محموله غلات افغانستان را از هند به چابهار آورد

«نگار» اولین محموله غلات افغانستان را از هند به چابهار آورد
معاون بندری و اقتصادی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: اولین محموله حبوبات ترانزیتی از مبدا بندر «کاندلای هند» به مقصد افغانستان از سوی کشتی کانتینری «نگار» وارد بندر چابهار شد.
کد خبر: ۸۱۴۹۵
به گزارش مانا، حسین شهدادی با اشاره به ترانزیت موفقیت‌آمیز محموله گندم اهدایی کشور هندوستان به افغانستان در نیمه دوم سال گذشته و در ابتدای سال جاری، از ورود نخستین محموله حبوبات ترانزیتی از مبدا بندر کاندلای هند به مقصد افغانستان از سوی کشتی کانتینری نگار، از کشتی های کانتینری ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به بندر چابهار خبر داد.
وی در این باره خاطر نشان کرد: با سرمایه‌گذاری سازمان بنادر و دریانوردی در ایجاد زیرساخت‌های بندری و تأمین تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری، بستر مناسب ترانزیت از طریق بندر چابهار به مقصد افغانستان ایجاد شده است که با جابه‌جایی موفقیت آمیز محموله‌های گندم ترانزیتی توجه تجار افغان به ترانزیت از مسیر چابهار معطوف شده است.
معاون بندری اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان  با بیان اینکه همه تلاش این اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تسهیل ترانزیت در راستای رقابت‌پذیری خدمات بندری و کاهش هزینه تمام شده کالای ترانزیتی از طریق بندر چابهار است، تاکید کرد: برای تحقق این موضوع تشریک مساعی همه دستگاه‌های مرتبط با موضوع ترانزیت ضروری ‌است.
شهدادی اضافه کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، تلاش ‌می‌کنیم با کسب رضایت تجار افغانی، از همه ظرفیت‌های ترانزیتی برای ترانزیت کالا به افغانستان استفاده کنیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار