۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳

رشد 73 درصدی صادرات غیر نفتی از گمرکات گیلان

صادرات کالا از طریق گمرکات استان گیلان طی چهار ماهه نخست سال جاری و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به لحاظ وزنی 136 درصد و به لحاظ ارزش دلاری 73 درصد افزایش نشان می دهد.
کد خبر: ۸۱۴۸۴

ناظرگمرکات استان گیلان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: طی چهار ماهه نخست سال 97 مقدار 318 هزار و 240 تن کالا به ارزش  158 میلیارد و 193 میلیون و 437 هزار دلار کالا از طریق گمرکات استان گیلان صادرات انجام شده است.

ابوالقاسم یوسفی نژاد افزود: صادرات انجام شده شامل انواع محصولات معدنی محصولات نباتی، سبزیجات، میوه، محصولات معدنی و مصنوعات آن، شیشه و مصنوعات آن، محصولات صنایع غذایی، محصولات نساجی و محصولات پلاستیکی بوده است.

وی خاطرنشان ساخت: این محصولات به کشورهای روسیه، آذربایجان، اوکراین وعراق، قزاقستان، افغانستان ،گرجستان و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده است.

این مقام مسئول در استان گیلان یادآور شد: صادرات انجام شده طی چهار ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به لحاظ وزنی 136 درصد و به لحاظ ارزش دلاری 73 درصد افزایش نشان می دهد.

ناظر گمرکات استان گیلان، تاکید کرد: در این میان گمرک آستارا بیشترین میزان افزایش صادرات را در میان گمرکات استان به خود اختصاص داده است.

وی اذعان داشت: همچنین در این مدت 478 هزار تن کالا به ارزش 301 میلیارد و 537 میلیون و 380 هزار دلار از طریق گمرکات استان گیلان، واردات انجام شده است.

به گفته وی، واردات انجام شده، شامل آهن آلات و ماشين آلات صنعتي،  لوازم برقي و قطعات چوب و تخته، انواع غلات و ساير محصولات شيميايي بوده که از کشورهای روسیه، قزاقستان، آذربايجان، گرجستان، ژاپن و  تركيه و از طریق گمرکات استان گیلان به کشور وارد شده است.

این مقام مسئول در استان مازندران، خاطرنشان ساخت: این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 28 درصد کاهش و به لحاظ ارزش دلاری7 درصد افزایش را نشان می دهد.

وی همچنین از ترانزیت 727 هازر 88 تن کالا به ارزش 114 میلیارد و 928 میلیون و 451 هزار دلار طی چهار ماهه نخست امسال از مرزهای استان گیلان خبر داد.

یوسفی نژاد، اظهار داشت: آمار مذکور در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 6 درصد کاهش و به لحاظ ارزش دلاری 63 درصد افزایش را نشان می دهد.

وی اذعان داشت: ترانزیت انجام شده از مبدا کشورهای روسیه، ترکمنستان، قزاقستان، آذربایجان و اکراین به مقصد کشورهای عراق، ترکیه، افغانستان، قرقیزستان و مناطق آزاد انجام گرفته است.

ناظر گمرکات استان گیلان، یادآور شد: عمده کالاهای ترانزیت شده از گمركات گيلان شامل سوخت، آهن آلات، چوب، تخته خودرو ، ماشین آلات صنعتی، البسه و سایر محصولات شیمیایی بوده است.

وی همچنین در خصوص میزان مسافران ورودی و خروجی از مبادی گمرکات استان گیلان، بیان داشت: در چهار ماهه نخست امسال175 هزار و 115 نفر از طریق گمرکات استان گیلان به کشور وارد و 158 هزار و 650 نفر نیز از طریق گمرکات استان گیلان از کشور خارج شده اند.

به گفته وی، آمار مذکور نسبت به مدت مشابه سال قبل 34 درصد افزایش از لحاظ مسافر ورودی و 29 درصد افزایش از لحاظ مسافرین خروجی را نشان می دهد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار