۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶

چهارهزارمین شناور از کانال پاناما عبور کرد

چهارهزارمین شناور از کانال پاناما عبور کرد
کانال توسعه یافته پاناما ترانزیت چهار هزارمین شناور نئوپاناماکس را به ثبت رساند.
کد خبر: ۸۱۴۸۲

به گزارش گروه بین الملل مانا تانکر حمل ال ان جی موسوم به Maria Energy جایگاه چهارهزارمین شناور نئوپاناماکس ترازیت شده از کانال توسعه یافته پاناما را به خود اختصاص داد.

"Jorge L.Quijano"مدیرکانال پاناما با اشاره به اینکه افزایش مستمر ترانزیت های نئوپاناماکس نشان دهنده اعتماد مشتریان به کانال توسعه یافته پاناما است، افزود: این روند ارزش و تاثیر مهم مسیر کانال پاناما در تجارت جهانی دریایی از جمله رشد فزاینده و با شتاب  حمل ال ان جی  را جلوه گر می سازد.

 یکی از مقامات کانال پاناما درماه ژوئن سال جاری میلادی اعلام کرد، کانال محدودیت تردد تنها در ساعات روز را برای شناورهای حمل ال ان جی از یکم ماه اکتبر برخواهد داشت، به دنبال این اقدام شناورهای ال ان جی قادر به تردد در دریاچه گاتون Gatun lake به طور هم زمان خواهند بود. این بدان معنی خواهد بودکه دو شناور ال ان جی از کانال به طور هم زمان و از دو مسیر متفاوت عبور خواهند کرد. 

لازم به ذکراست: از میان چهار هزار شناوری که تاکنون از کانال پاناما عبور کرده اند،کشتی های کانتینری وکشتی های حمل ال پی جی به ترتیب سهم  52 و 27 درصد را بر عهده دارند. افزون براین کشتی های حمل ال ان جی که نسبتا بخش جدیدی از شناورهای عبوری از کانال پاناما هستند، مسولیت ده درصدی ترافیک در کانال مذکور را بر دوش می کشند. مابقی سهم به فله برهای خشک و مایع، کشتی های حمل خودرو و کشتی های کروز تعلق می گیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار