۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰
در سه ماه دوم سال جاری میلادی:

کشتیرانی ژاپن ضرر کرد

کشتیرانی ژاپن ضرر کرد
به دنبال هزینه های سوخت بالاتر و زیان مبادلات خارجی، کشتیرانی MOL ژاپن درسه ماه دوم سال جاری میلادی متحمل ضررمالی شد.
کد خبر: ۸۱۴۷۵

به گزارش گروه بین الملل مانا هزینه های سوخت بالاتر و زیان های مبادلات خارجی سبب شد، کشتیرانی MOL ژاپن در سه ماه دوم سال جاری میلادی ضررمالی را به نمایش گذارد، افزون بر این عملکرد ضعیف تر در سراسر بخش های اصلی افت درآمد را به همراه داشت. این شرایط در حالی رخ داد که سودهای عملیاتی افزایش پیدا کرد.

کشتیرانی MOL ضرر خالص یک میلیارد و 680 میلیون ین( معادل 15 میلیون و 200 هزار دلار) را در سه ماه دوم سال جاری میلادی گزارش داد، در حالیکه درمدت مشابه سال گذشته سود خالص پنج میلیارد و 200 میلیون ین را به ثبت رسانده بود. درآمد نیز با رسیدن به 304 میلیارد و 400 میلیون دلارافت 24.5 درصد را به نمایش گذاشت.

یکی از مقامات کشتیرانی MOL گفت: انتقال بخش تجارت کانتینری به هلدینگ مشترک شرکت های برتر کشتیرانی های ژاپن موسوم به ONE منجر به کاهش 100 میلیارد ین میزان درآمد شده است. اما با این وجود سودهای عملیاتی از یک میلیارد و 100 میلیون ین در سه ماه دوم سال گذشته به سه میلیارد و 600 میلیون دلار در سه ماه دوم سال جاری میلادی افزایش پیدا کرده است.

وی در ادامه افزود: عملکرد تجاری هلدینگ مشترک ONE کمتر از میزان پیش بینی شده در سه ماهه دوم سال جاری میلادی بود، چرا که جابه جایی کانتینری پایین تر از انتظارات انجام گرفت، اختلال در سرویس دهی به مشتریان و قیمت های سوخت بالاتر که را باید از عوامل افت جابه جایی دانست. 

در ادامه این گزارش آمده است: علیرغم اینکه شیب تند قیمت های سوخت یک عامل منفی باقی میماند، اما MOL انتظار دارد که هلدینگ مشترک ONE قادربه کسب درآمد در سطح پیش بینی شده طی ماههای آینده باشد، این امیدواری از استراژی بهبود روش محاسبه ای مربوط به قراردادهای اجاره زمانی و در نتیجه کاهش بیشتر هزینه ها نشات می گیرد.

افزون بر این درآمد بخش فله خشک MOL با رسیدن به 66 میلیارد ین افت 4.8 درصد را به نمایش گذاشت، در حالیکه سود بخش حمل و نقل انرژی با رسیدن به سه میلیارد و 100 میلیون دلار روند نزولی 9.4 درصد را نشان داد.

این گزارش در پایان نوشت: برای کل سال جاری میلادی کشتیرانی MOL درآمد یک تریلیون و 140 میلیارد ین، هزینه عملیاتی 25 میلیارد ین، سود معمول 40 میلیارد ین و سود مربوط به مالکان 30 میلیارد ین را پیش بینی می کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار