۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳

صیادان خوزستانی به دریا زدند

در پی اعلام رفع ممنوعیت صید میگوی ببری از سوی پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور و موافقت کمیته مدیریت صید خوزستان، صدها صیاد بنادر آبادان، خرمشهر، ماهشهر، هندیجان و اروندکنار راهی صیدگاه بحرکان در آبهای شمال غرب خلیج فارس شدند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۱۴۷۳

مدیرکل شیلات خوزستان به اعلام این خبر به خبرنگار مانا گفت: زمان مجوز صید هر سفر دریایی ، برای لنج های صیادی شهرهای آبادان، خرمشهر، ماهشهر و هندیجان بصورت یکسان به مدت هفت روز و برای قایق های صیادی هندیجان به مدت سه روزه صادر می شود.

دکتر نبی الله خون میرزایی بر لزوم سم پاشی و تجهیز کلیه شناورها به امکانات برودتی، سایبان و ادوات صید تاکید کرد.

مدیرکل شیلات خوزستان خاطرنشان کرد: عملیات تخلیه و حمل و نقل میگوهای صید شده، تابع مقررات طرح تحویل گیری و حمل و نقل بهداشتی آبزیان بوده و مسئولان کنترل کیفی بر همه مراحل یاد شده نظارت می کنند.

شایان ذکراست، ممنوعیت صید میگو در صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس به صورت دوره ای با هدف صیانت از ذخایر این آبزی باارزش در طول شال انجام می شود.

پارسال حدود سه هزار تن میگوی ببری و صورتی درصیدگاههای شمال غرب خلیج فارس صید شد.

ناوگان صید و صیادی خوزستان حدود سه هزار فروند شناور و قایق صیادی در اختیار دارد.

در دهه های اخیر سنگینی ناوگان صیدو صیادی خوزستان فشار زیادی بر منابع و ذخایر آبزیان دریایی آبهای شمال غرب خلیج فارس وارد کرده است.

این در حالی است که صدها قایق صیادی که به صورت غیرمجاز در آبهای منطقه فعالیت می کنند در تلاش برای دریافت پروانه صید هستند ولی سازمان شیلات ایران هنوز از دادن پروانه و کارت صید به آنان به دلیل فشار بیش از حد به ذخایر آبزیان ، خودداری کرده است.

معیشت حدود 50هزار خانوار خوزستانی از صید و صیادی تامین می شود.ماهی و میگو در سبد غذایی خانوارهای خوزستانی از اهمیت زیادی برخوردار است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار