۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹
در جلسه هیئت دولت انجام شد:

گزارش وزارت راه از روند جذب سرمایه گذاری در بندر چابهار

گزارش وزارت راه از روند جذب سرمایه گذاری در بندر چابهار
گزارش وزارت راه و شهرسازی از روند بازاریابی و جذب سرمایه ­گذاری بعد از افتتاح طرح توسعه بندر شهید بهشتی در بندر چابهار، به استحضار اعضای دولت رسید.
کد خبر: ۸۱۴۶۶
به گزارش مانا، در جلسه روز یکشنبه هیئت وزیران که به ریاست حجت­ الاسلام و المسلمین دکتر روحانی رئیس جمهوری، برگزار شد گزارشی از روند بازاریابی و جذب سرمایه گذاری در بندر چابهار به استحضار اعضای هیئت دولت رسید.
بر اساس این گزارش، از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۶ درخواست برای سرمایه ­گذاری در بخش­ های مختلف در بندر چابهار پیشنهاد شده که از این تعداد هفت مورد به مرحله انعقاد قرارداد رسیده است.
در گزارش وزارت راه و شهرسازی که به هیئت وزیران ارائه شد ارزش این قراردادها جمعاً به میزان چهار هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال با سرمایه­ گذاران داخلی و خارجی اعلام شده است.
این قراردادها در زمینه جمع­ آوری مواد زائد کشتی­ ها، احداث مخازن نگهداری LPG و فرآورده­ های نفتی و انبار چند منظوره و نیز دو تفاهم ­نامه با سرمایه ­گذاران خارجی به مبلغ یک میلیارد دلار و یک تفاهم ­نامه داخلی به میزان ۹۵۰ میلیارد ریال اقدام شده است.
  دریافت مابه ­التفاوت نرخ ارز از واردکنندگانی که به تعهدات خود عمل نکرده اند
در ادامه جلسه هیئت دولت، دولت کلیه واردکنندگانی که به موجب مصوبه هیئت وزیران در سال ۱۳۹۱، از ارز با نرخ مرجع استفاده کردهه و کالاهای مربوط به آنها ترخیص و بدون رعایت ضوابط قانونی قیمت‌گذاری و در شبکه غیررسمی توزیع به فروش رسیده است را مکلف کرد براساس محاسبات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان مابه‌التفاوت ریالی نرخ ارز در روز ترخیص کالا با نرخ ارز در روز بازپرداخت را بپردازند.
همچنین مقرر شد آن بخش از کالاهای وارداتی که مشمول پرداخت مابه‌التفاوت ریالی نرخ ارز شده و حسب اعلام بانک مرکزی اقدام به پرداخت و تسویه مابه‌التفاوت نرخ ارز مربوط نموده‌اند، از شمول این مصوبه مستثنی هستند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار