۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹

صادرات از گمرک منطقه پارس جنوبی افزایش یافت

مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی با اشاره به افزایش 22 درصدی محصولات صادراتی از پارس جنوبی گفت: بیش از پنج میلیارد دلار کالا از گمرک پارس جنوبی صادر شده که نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر ارزش 22 درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۸۱۴۵۸

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، احمد پورحیدر در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به صادرات بیش از 9 میلیون تن کالا از پارس جنوبی اظهار داشت: 9 میلیون و 911 هزار تن کالا در چهار ماه نخست  امسال از گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس  جنوبی به خارج از کشور صادر شد.

وی ارزش کالاها و محصولات صادراتی از پارس جنوبی را 5 میلیارد دلار دانست و افزود: صدور کالاها  از منطقه ویژه پارس جنوبی به ارزش بیش از پنج میلیارد دلار است که نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر ارزش 22 درصد افزایش یافته است.

مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی، میعانات گازی، متانول، پروپان، پلی اتیلن، گوگرد، آمونیاک، سیمان و نفت خام را از جمله کالاهایی  صادراتی دانست و تصریح کرد: این محصولات  به چین، ژاپن، کره جنوبی، هند، اندونزی، ترکیه، مصر، امارات متحده عربی و کویت صادر شده است.

وی جایگاه میعانات گازی  به عنوان مهم ترین محصول صادراتی پارس جنوبی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد:  از مجموع این کالاها میعانات گازی بابیش از دو میلیون و 926 هزار تن وزن بیشترین کالای صادر شده بوده که صادرات آن در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از 14 درصد از نظر ارزش افزایش یافته است.

پورحیدر از واردات کالا از طریق گمرک پارس جنوبی خبرداد و افزود: در چهار ماه نخست امسال بیش از 86 هزار تن کالا به ارزش بیش از 576 میلیون دلار شامل تجهیزات پالایشگاهی و مواد شیمیایی از طریق گمرک پارس جنوبی وارد کشور شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار