۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱

12 نفر در دریای مازندران غرق شدند

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران گفت: از ابتدای فصل شنا در خرداد ماه امسال تاکنون، 12 گردشگر در آبهای استان مازندران به دلیل شنا در مناطق ممنوعه و خارج از پوشش ناجیان غریق، دچار غرق شدگی شده اند.
کد خبر: ۸۱۴۵۱

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری استان مازندران در گفتگو با خبرنگار مانا از غرق شدن 12 نفر از گردشگران در آبهای استان مازندران خبر داد.

عیسی طوسی با بیان اینکه این آمار میزان غرق شدگان از خرداد ماه تاکنون را نشان می دهد، اظهار داشت: بر اساس آمار اخذ شده، میزان غرق شدگی در آبهای استان مازندران در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با 42.5 درصد کاهش همراه بوده است.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران اعلام کرد: سال گذشته در همین مدت شاهد غرق شدن 21 نفر گردشگر در آبهای استان مازندران بودیم.

به گفته این مقام مسئول، بیشترین میزان غرق شدگی ها در شهرستان های بابلسر، محمودآباد و نور به وقوع پیوسته است.

دبیر ستاد ساماندهی طرح های دریای مازندران با اشاره به اینکه اکثر غرق شدگان در شرایط نامناسب به دریا رفته اند و نسبت به تذکرات ناجیان غریق بی توجهی کرده اند، اذعان داشت: تمام آنها در خارج از طرح های ساماندهی دریا و داخل مناطق ممنوعه شنا و یا مناطق غیر قابل پوشش توسط ناجیان غریق، رخ داده است.

طوسی در ادامه  اعلام کرد: بنا بر آمار اخذ شده از سوی پزشکی قانونی استان مازندران، تمام افردای که تاکنون غرق شده اند، مرد بوده اند و آماری از غرق شدگی بانوان و کودکان تا کنون گزارش نشده است.

مدیر کل امور اجتماعی، فرهنگی و گردشگری استانداری مازندران به انجام تلاش ها و برنامه ریزیها در جهت کاهش غریق در تابستان امسال اشاره و عنوان کرد: در این راستا تجهیزات امداد و نجات در نوار ساحلی مازندران با استفاده از اعتبارات تخصیص یافته، افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه تابستان امسال 900 نفر ناجی غریق در سواحلی که به عنوان مناطق ممنوعه شنا اعلام شده اند در دو شیفت کاری استقرار یافته اند، بیان داشت: همچنین 500 نفر ناجی غریق در طرح های ساماندهی دریای استان مازندران توسط بخش خصوصی به کار گرفته شده اند.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران از وجود 376 نقطه حادثه خیز در طول نوار ساحلی استان مازندران خبر داد و اظهار داشت: اکثر این نقاط در غرب نوار ساحلی استان قرار دارند که امیدواریم گردشگران با مراجعه به طرح های ساماندهی از ورود به مناطق ممنوعه شنا خودداری کرده تا لحظات خوشی را از سفر به استان مازندران به ارمغان آورند.

به گفته وی، در طرح های ساماندهی دریا ناجیان غریق آماده خدمات رسانی فوری و مناسب به گردشگران هستند و ضمن آن گردشگران می توانند از سایر خدمات رفاهی در این طرح ها بهره مند شود.

وی در ادامه  با اشاره به کاهش 22 درصدی غرق شدگان در تابستان سال گذشته، اضافه کرد: تابستان گذشته شاهد غرق شدن 62 نفر گردشگر در آبهای ساحلی استان بودیم که تمام غرق شدگی ها در مناطق ممنوعه شنا رخ داده بود.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران اذعان داشت: بیشترین میزان غرق شدگان در تابستان سال گذشته  در شهرستان های محمود آباد، بابلسر، نور، نوشهر و  رامسر که حجم بیشتری گردشگر به این مناطق سفر می کند، رخ داده بود.

طوسی یادآور شد: همانطور که بارها عنوان کرده ایم، استقرار ناجیان غریق در خارج طرح های سالم سازی به معنای آزادی شنا در این مکان ها نیست و گردشگران باید به صورت جدی از شنا کردن در این مکان های پرخطر اجتناب کنند.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران از تاکیدات مکرر شخص استاندار نسبت به افزایش تلاش ها در فرمانداری های شهرستان های ساحلی جهت کاهش غرق شدگان اشاره کرد و گفت: هدف ما رساندن میزان غرق شدگان در آبهای استان مازندران به صفر است که امیدواریم روزی شاهد تحقق این مهم باشیم.

این مقام مسئول در استان مازندران، بر ضرورت فرهنگ سازی در خصوص آشنایی مردم با مخاطرات شنا کردن در دریا از طریق رسانه ها و به خصوص فضای مجازی تاکید کرد و گفت: متاسفانه برخی مردم تصور می کنند شنا کردن در دریا با استخر تفاوتی ندارد که باید در راستای از بین رفتن این تصور از طریق فرهنگی تلاش کرد.

برچسب ها: مازندران غرق
ارسال نظرات
آخرین اخبار