۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵

تعطیلی سه شناگاه در مازندران به دلیل آلودگی

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران از تعطیلی سه شناگاه در استان مازندران به دلیل اثبات وجود آلودگی از سوی کارشناسان محیط زیست، خبر داد.
کد خبر: ۸۱۴۵۰

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: طی پایش های انجام شده توسط کارشناسان محیط زیست و اداره بهداشت استان از سلامت شناگاه های استان مازندران، وجود آلودگی در سه شناگاه استان به استانداری اعلام شد.

عیسی طوسی ادامه داد: بر اساس این اعلام و مقررات موجود، استانداری استان مازندران نسبت به تعطیلی شناگاه های مذکور از ابتدای فصل شنا در سال جاری اقدام کرد.

وی با بیان اینکه یکی از این شناگاه های آلوده در شهرستان رامسر و دو شناگاه دیگر در شهرستان عباس آباد فعالیت داشتند، خاطرنشان ساخت: این شناگاه ها به دلیل واقع شدن در مصب رودخانه های ورودی به دریا در مقایسه با سایر شناگاه های استان از آلودگی بیشتری برخوردا بودند.

این مقام مسئول در استان مازندران در ادامه گفته های خود از نصب پرچم های زرد به نشانه اخطار وجود آلودگی در شناگاه های مشخص شده از سوی محیط زیست و بهداشت به دستور وزارت کشور، توسط استانداری مازندران خبر داد.

طوسی با بیان اینکه به زودی شاهد نصب پرچم های زرد خواهیم بود، اذعان داشت: با نصب این پرچم ها، ضمن هشدار به گردشگران نسبت به اعلام آلودگی در شناگاه ها، بهره برداران طرح ها نیز نسبت به رفع آلودگی در آن شناگاه موظف خواهند شد.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران اعلام کرد: تعطیلی شناگاه ها به دلیل آلودگی، آسیب های اجتماعی زیادی را به دنبال خواهد داشت؛ چرا که با جمع آوری چادر های نصب شده در دریا برای شنا، گردشگران به قسمت های خطر آفرین برای شنا کردن هدایت خواهند شد.

وی همچنین از نصب پرچم های آبی در شناگاه های فاقد آلودگی در نوار ساحلی استان مازندران توسط استانداری مازندران همزمان با نصب پرچم های زرد خبر داد.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران با بیان اینکه 95 طرح ساماندهی دریا در استان مازندران فعال بودند، اذعان داشت: هم اکنون با تعطیلی سه طرح ساماندهی دریا به دلیل آلودگی، تعداد شناگاه های فعال در استان مازندران به 95 طرح رسیده است.

طوسی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین اقدامات صورت گرفته در این طرح‌های ساماندهی، استقرار ناجیان غریق به منظور نجات احتمالی گردشگران است، خاطرنشان ساخت: در تمام طرح های ساماندهی شنا، ناجیان غریق جهت خدمات رسانی احتمالی به گردشگرانی که در آبهای منطقه مذکور نسبت به شنا کردن اقدام می کنند، حضور فعال دارند.

این مقام مسئول در استان مازندران اظهار داشت: البته استقرار ناجیان علاوه بر طرح‌های ساماندهی در مناطق خطرآفرین نیز صورت گرفته که این امر از اهمیت بسیار زیادی در ایجاد امنیت بیشتر برای گردشگرانی که قصد شنا در آبهای استان مازندران را دارند، داشته است.

طوسی با اشاره به اینکه ۳۷۱ نقطه خطرآفرین شنا ممنوع در طول نوار ساحلی دریای مازندران توسط کارشناسان مربوطه شناسایی شده است، بیان کرد: بر اساس آمار، بیشترین میزان غرق شدگی‌ها هر ساله از این مناطق مخابره می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون حدود هزار نفر ناجی غریق در طول نوار ساحلی مازندران در مناطق خطر آفرین استقرار یافته اند، بیان داشت: مناطق خطر آفرین همانطور که از نامشان پیداست مکان مناسبی برای شنا نیست، اما ناجیان غریق جهت هشدار و جلوگیری از غرق شدگی احتمالی گردشگران در این مناطق استقرار یافته اند.

این مقام مسئول در استان مازندران از تجهیز ناجیان غریق به امکانات لازم جهت امداد و نجات موثر و سریع طی چند سال گذشته اشاره کرد و گفت: هر ساله در تلاش هستیم تا امکانات ناجیان غریق را در راستای خدمات رسانی به تر افزایش دهیم.

طوسی گفت: امیدواریم با تخصیص اعتبارات ویژه از سوی وزارت کشور به استانداری، بتوانیم تجهیزات بیشتری را برای ناجیان غریق استان فراهم کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار