۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸
با حمله به نفتکش سعودی:

صادرات نفتی از دریای سرخ متوقف شد

صادرات نفتی از دریای سرخ متوقف شد
توقف صادرات نفتی از دریای سرخ عربستان صعودی به دنبال اصابت موشک از سوی حوثی‌ها به نفتکش‌های این کشور موقتا صادرات مواد نفتی از طریق دریای سرخ و خط کشتیرانی باب المندب را متوقف کرده است.
کد خبر: ۸۱۴۳۹
به گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از وزارت انرژی عربستان سعودی، پس از آنکه دو فروند شناور سعودی هدف نیرو‌های حوثی قرار گرفتند، این کشور صادرات هر گونه مواد نفتی از طریق باب المندب را که یکی از مهمترین مسیر‌های تردد تانکر در جهان است، متوقف کرد.
بر اساس این گزارش، به یکی از دو شناور خسارت‌های جزئی وارد شده و تا زمان برقراری امنیت در مسیر تردد شناور‌ها در تنگه باب المندب و روشن شدن وضعیت هیچ صادراتی از این مسیر انجام نخواهد شد.
تانکر‌ها از خاورمیانه و از طریق کانال سوئز سفر خود را به مقصد اروپا آغاز کرده بودند که در نزدیکی ساحل یمن- محل جنگ سه ساله این کشور با عربستان سعودی- مورد اصابت موشک قرار گرفتند. تنگه باب المندب- محل اتصال دریای سرخ و خلیج عدن- تنها 12 مایل عرض دارد و بسیاری از شناور‌هایی که در این مسیر تردد دارند براحتی می‌توانند مورد حمله قرار بگیرند.
ائتلاف سعودی در جنگ مدنی یمن در سال 2015 میلادی به منظور بازگرداندن رئیس جمهوری این کشور مداخله کرد. از سوی دیگر ائتلاف غربی به رهبری عربستان صعودی در ژوئن سال جاری میلادی بندر اصلی یمن یعنی حدیده را مورد اهانت خود قرار داده بود و حوثی‌ها خواستار پایان دادن به توهین‌ها شدند تا سازمان ملل بتواند به شانس خود برای رسیدن به یک راه حل سیاسی دست یابد.
بسیاری از صادرات خلیج فارس که ترانزیت آن‌ها از طریق کانال سوئز و خط لوله SUMED انجام می‌شود، از تنگه باب المندب می‌گذرد. افزون بر آن، روزانه به طور تقریبی 4.8 میلیون بشکه نفت خام و محمولات پالایش شده پتروشیمی از این مسیر آبی عبور به سمت اروپا، آمریکا و آسیا عبور می‌کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار