۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵

موج آرام بازار کشتیرانی جهان در هفته گذشته

موج آرام بازار کشتیرانی جهان در هفته گذشته
آلفالاینر در تحلیل هفتگی بخش کشتیرانی کانتینری زوایای مختلف بازار، تغییر و تحولات خطوط سرویس دهی و هم چنین بازار تحویل شناور را شرح داد.
کد خبر: ۸۱۴۳۷

به گزارش گروه بین الملل مانا  آلفالاینر در تحلیل هفتگی خود در ابتدا اشاره ای به همکاری استراتژیک رژیم صهیونیستی با ائتلاف 2M داشت و نوشت: رژیم صهیونیستی با اعضای ائتلاف 2M شامل کشتیرانی مرسک دانمارک و MSC سوئیس وارد یک قرارداد همکاری عملیاتی بلند مدت و استراتژیک در مسیر تجاری آسیا- ساحل شرقی آمریکا شد. در این همکاری استراتژیک که قرار است از ماه سپتامبر سال جاری میلادی شکل بگیرد، رژیم صهیونیستی با یک حلقه سرویس دهی Loop و ائتلاف M2 با چهارحلقه سرویس دهی Loop در مسیر تجاری مذکور فعالیت خواهند کرد. بر همین اساس علاوه بر ارتقای سرویس دهی پاسیفیک کشتیرانی رژیم صهیونیستی، بهبود پوشش بندری و زمان ترانزیتی نیز به دست خواهد آمد.

تحلیل هفتگی آلفالاینر//

 

این گزارش ادامه داد: شرکت های کشتیرانی Heung-A  و Sinokor مستقر در سئول کره جنوبی یک خط سرویس دهی موسوم به PMH راه اندازی خواهند کرد که کره جنوبی، فیلیپین و ژاپن را به هم متصل می کند.

تحلیل هفتگی آلفالاینر//

کشتیرانی یانگ مینگ تایوان و Gold Star Line هنگ کنگ از طرح گسترش خط سرویس دهی چین – اندونزی(CIT ) به فیلیپین جنوبی رونمایی کردند. خط سرویس دهی گسترش یافته در بنادر شانگهای Ningbo, Shekou, Jakarta ،Surabaya ،  Davaoو  Kaohsiung پهلوگیری خواهد کرد.

شرکت کشتیرانی Interasia Lines شبکه سرویس دهی خود شامل بنگلادش را با معرفی یک خط سرویس دهی جدید سنگاپور- چیتاگونگ ( بنگلادش) گسترش خواهد داد. خط سرویس دهی جدید موسوم به ICS به طورمشترکا با کشتیرانی کاسکوی چین فعالیت خواهد کرد.

 کشتیرانی کاسکوی چین کشتی کانتینری 20 هزار و 119 TEU موسوم به SHIPPING LIBRA COSCO هشتمین شناور از مجموع 17 فروند شناور با ظرفیت متغیر بین 19 هزار الی 21 هزار TEU را از شرکت صنایع کشتی سازی دالیان چین( (DSICتحویل گرفت.

 شرکت کشتیرانی Ocean Network Express ONE ژاپن کشتی کانتینری ONE MINATO با ظرفیت 13 هزار و 870 TEU دریافت کرد. این شناور قرار است به حلقه سرویس دهی شرق دور- ساحل شرقی آمریکا EC4 بپیوندد.

شرکت حمل و نقل Zhonggu Logistics چین کشتی کانتینری ZHONG GU YING KOU با ظرفیت دو هزار و 518 TEU را از شرکت کشتی سازی Shanghai Shipyard تحویل گرفت.

در ادامه این گزارش آمده است: شرکت دریایی Crowley فلوریدای آمریکا کشتی کانتینری EL COQUI با ظرفیت دو هزار و 400 TEUمجهز به سوخت ال ان جی و دارای بخش  رو- رو در قسمت عقب عرشه با ظرفیت پذیرش 400 وسیله نقلیه را از کشتی سازی VT Halter Marine تحویل گرفته است.

شرکت اZhonggu Logistics چین کشتی کانتینری ZHONG GU YING KOU با ظرفیت دوهزار و 518 TEU را از شرکت کشتی سازی Shanghai Shipyard تحویل گرفت.

 شرکت بین المللی خدمات ترمینال کانتینری ICTSI دو فروند جرثقیل کشتی به ساحل غول پیکر را برای ترمینال کانتینری جدید خود در Honduras تحویل می گیرد.

 این گزارش در پایان نوشت، کشتیرانی های CMA CGM فرانسه و کاسکوی چین سرمایه گذاری مشترکی را در ترمینال کانتینری کاسکو در Zeebruge به راه خواهند انداخت. کشتیرانی فرانسه ده درصد از سهام این ترمینال کانتینری را با قیمتی فاش نشده به دست آورد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار