۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱

490 شناور صید میگو در بوشهر را آغاز کردند

490 شناور صید میگو در بوشهر را آغاز کردند
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر گفت: بیش از هشت هزار صیاد بوشهری با 490 فروند لنج، صید میگو را در آبهای خلیج فارس محدوده این استان آغاز کردند.
کد خبر: ۸۱۴۳۶

عباس آهنگرمقدم در گفت‌وگو با خبرنگار مانا در بوشهر، با بیان اینکه قایق‌های صیادی استان بوشهر از سه مرداد صید میگو در آبهای استان بوشهر آغاز کرده‌اند اظهار داشت: سفردریایی قایق‌ها برای صید میگو را 24 و 48 ساعت  تعیین شده چراکه برای قایق‌های صیادی با موتور بنزینی مجوز 24 ساعته و برای قایق‌های با موتور سوخت گازوئیل 48 ساعته مجوز صید میگو صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه صید میگو لنج‌ها از پنج مرداد ماه آغاز شده افزود: بیش از هشت هزار صیاد بوشهری با 490 فروند لنج، صید میگو را در آبهای خلیج فارس محدوده این استان آغاز کردند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر با اشاره به صدور مجوز صید 4 و 6 روزه برای هر سفر لنج‌ها خاطر نشان کرد: مجوز صید میگوی این شناورها برای منطقه میانی و جنوبی استان بوشهر چهار روزه و برای لنج‌های مناطق شمالی استان بوشهر شش‌روزه صادر می‌شود.

آهنگرمقدم از وجود 28 بندر صیادی در استان خبرداد و بیان کرد: 28 بندر صیادی در استان بوشهر وجود دارد که در این بنادر ضمن خدمات مختلف، سوخت مورد نیاز شناورها را تامین می‌کنند و صید قایق‌ها و لنج‌ها در این مراکز تخلیه می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی مناطق آبهای خلیج فارس که محل تخم‌ریزی و زیستگاه طبیعی و مصنوعی آبزیان برای صید میگو ممنوع شده است افزود:  علاه بر مکان‌های یاد شده، صید میگو در اعماق زیر پنج متر دریا و اطراف مطاف خور ایاز در شهرستان دیر و اطراف نیروگاه اتمی ممنوع است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار