۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰

دیپلمات هتاک رژیم صهیونیستی، کتاب مقدس و تاریخ بخواند!

دیپلمات هتاک رژیم صهیونیستی، کتاب مقدس و تاریخ بخواند!
اگر بپذیریم که عقل بشر تاریخی است پس باید بپذیریم که آزاد کننده از یوغ و منجی نمی تواند دارای چنین صفت توهین آمیزی که از زبان این فرد تاریخ نخوانده تند رو خارج شده باشد
کد خبر: ۸۱۴۳۵

« آنگاه یَهُوَه موسی را گفت : " برخیز و فرود آی ، چه قوم تو که از سرزمین مصر برآوردی ،تباه گشته اند، دیری نگذشت که از راهی که بر آنان مقرر داشتم دور گشتند. گوساله ای از آهن ریختگی از برای خویشتن ساختند و برابر آن سجده کردند . قربانیها ی ذبح کردنی بر آن تقدیم کردند و گفتند :اینک خدای تو، ای اسرائیل، که تورا از سرزمین مصر برآورد " یَهُوَه موسی را گفت : " این قوم را بدیدم: این قومی گردنکش است .اکنون مرا واگذار ،خشم من بر ایشان بر افروخته خواهد شد و آنان را از میان بر خواهم داشت ....»

عهد عتیق،کتابهای شریعت یا تورات،باب خروج،آیه7 الی 10

 

«... لکن پدران ما خدای آسمان را به خشم آوردند و او ایشان را تسلیم "نَبوکَدنَصَّر کَلدانی" ،پادشاه بابِل کرد، همو که این معبد را ویران و قوم را به بابِل تبعید کرد . با این همه ،در سال نخست کوروش،پادشاه بابِل ،کوروش پادشاه فرمان داد این معبد دگربار بناگردد .»

عهد عتیق ، کتاب عَزرا،باب پنج آیه 13 و 14

 

در خبرها  آمده است که یکی از دیپلمات های رژیم صهیونیستی در جلسه ای در یونسکو ایرانیان را توهین آمیز( حیوان)  خطاب کرده و رفتار ترامپ و تهدید هایش را حق مردم سرزمین بزرگ ایران دانسته حال باید بررسی کنیم که کدام یک مستحق چنین گزاره ای هستند .

دنیای مدرن دنیای قضاوت است،قضاوتی که از پس تاریخ می آید، تاریخی که دیگر نه توسط فاتحان که از پس عقلانیت صادر می شود، عقلی که قرار بود از پس روشنگری حلال مشکلات شود و بر همین اساس می توان ادعا کرد که عقل امروز بشر یک عقل تاریخی است .

اگر بپذیریم که عقلانیت تاریخی است و قبول کنیم که تاریخ می تواند قاضی مناسبی برای داوری باشد و همچنین بر این امر صحه گذاریم که اساس حقوق، امروزه رفتاری مبتنی بر قوه ادراک است و نه حسیات لحظه ای،  پس باید بر این منطق استوار باشیم که رفتار نیز باید مبتنی بر تاریخ باشد.

اینکه آیا می توان بر حسب دعوای سیاسی ماهیت یک قوم را زیر سوال برد و با القاب توهین آمیز از آن یاد کرد گزاره ایست که بر منطق دنیای مدرن پسا جنگ استوار نیست و نوعی بازگشت به فاشیسم ذهنی است ؛فاشیسمی که نهایتش نوعی برتری جویی و ستیزه طلبی بود .

ایران به عنوان یکی از کهن ترین،با سبقه ترین و متمدن ترین اقوام جهانی است این قولی نیست که از زبان یک ایرانی خارج شده باشد و کتاب تواریخ جهانی موید این صفات هستند آنگاه که ایرانیان در جهان بذر امید ، مهر و عطوفت را می کاشتند اکثر کشور ها و دولت های فعلی وجود خارجی نداشتند و ایران کشور صلح دوستی و عطوفت بوده و تبلور آن در منشور جهانی کوروش نمایان است  و همچنین وقتی ندای روح بخش اسلام در این سرزمین طنین انداز شد این مردمان ایران بودند که روح عطوفت و مهربانی دین اسلام را در جهان پراکندند تا آنجا که ادبیات دینی که توسط ایرانیان در جهان نشر یافت بار دیگر ماهیت خداباوری ، انسان دوستی و البته صلح مداری این مردمان را نمایان ساخت .

اگر بر حسب منطق تاریخ بخواهیم به جمله عنوان شده درباره ایران توسط دیپلمات صهیونیستی بنگریم و بر طبق کتاب مقدس خود قوم یهود با آن بر خورد کنیم ، کورش به عنوان یکی از آبای قوم پارس به عنوان منجی و نجات دهنده یهود عنوان شده و همانطور که در بدایه نوشته ارجاع داده شده است یهود را از یوغ حاکم بابل که این قوم را بر حسب توانایی انجام کار به بردگی انگاشت آزاد کرد اگر بپذیریم که عقل بشر تاریخی است پس باید بپذیریم که آزاد کننده از یوغ و منجی نمی تواند دارای چنین صفت توهین آمیزی که از زبان این فرد تاریخ نخوانده تند رو خارج شده باشد .

ایران امروز نوادگان همان کورش کبیر است و طبیعتا فرزندان منجی نمی توانند در زمره احشام باشند اما اگر در جهت عکس و با منطق تاریخ بخواهیم نگاه کینم آیا نمیتوان به گزاره ای عقلانی درباره صهیونیزم رسید و تند روی آنها را مصداق جمله یاد شده از زبان این دیپلمات دانست ؟

قوم بنی اسرائیل یکی از کهن ترین قوم ها بر حسب تواریخ است که از قضا در همسایگی قوم ایران در درازنای تاریخ زیست کردند قومی که هم بخش معتقد و موحد و البته درست کار دارد و هم عده ای تند رو که بر حسب قدرمآبی و رفتار میلیتاریستی در صدد ساخت برگ و بارو برای خود هستند .

اگر به ریخت شناسی این قوم توجه کنیم در حال حاضر با دونوع تفکر مواجه خواهیم شد ، یهودیان معتقد و ارتدکس و صهیونیزم های موعودگرا و البته سکولار ( جدایی دین از نهاد دولت )

دسته اول معتقد به کتاب مقدس و موحد و دسته دوم تفسیر به رای گرا که در حکم کتاب مقدس نیز تشکیک و تفسیر به رای می کنند .

اگر ماهیت نوع دوم را در حکومت اسرائیل بر سرزمین های اشغالی در نظر گیریم خواهیم یافت که با چه درنده خویی مردمان مظلوم را از زن ومرد ، کوچک و بزرگ مورد تهاجم و کشتار قرار می دهند .

حال اگر بار دیگر به منطق تاریخ بازگردیم و به کتاب مقدس رجوع کنیم خواهیم یافت این ها همان قسمتی از قوم یهود( قوم یهود بر طبق تواریخ از 12 قوم ساخته شده بود ) هستند که در نبود موسی ، گوساله ای را برای خود مهیا کرده و به پرستش آن پرداختند و آنگونه که در کتاب مقدس از زبان هارون جاری شده گفتند :  « بهر ما خدایی بساز که پیشاپیش ما برود ، چرا که نمی دانیم بر این موسی ، همان مردی که ما را از سرزمین مصر بر آورد ، چه روی داده است » . (عهد عتیق،کتابهای شریعت یا تورات، باب خروج، آیه 23)

و اگر کمی در کتاب مقدس غور خوریم خواهیم فهمید که موسی آنان را از یوغ مصریان رهانید و آزاد گرداند و کردند با او آنچه در بالا اشاره شد .

حال از این گروه از قوم یهود که با پیامبر خود چنین کردند و بر آن شوریدند هرجی نیست که بر نوادگان منجی خود درشتی کنند و توهین از پس زبونی خود روادارند .

اما همانطور که گفته شد دنیای امروز دنیای عقلانیت و تاریخ است و بزرگترین مرجع قضاوت ، تاریخ و عقل بشری است لذا باید گفت که حکام صهیونیزم کمی تاریخ و البته کتاب مقدس بخوانند تا بدانند مخاطب واقعی آن گزاره کیست !

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار