۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳
مدیرعامل سازمان بنادر:

بندر چابهار نسل سومی خواهد بود

بندر چابهار نسل سومی خواهد بود
مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: هدف ما این است که بندر چابهار به یک بندر نسل سومی تبدیل شود.
کد خبر: ۸۱۴۳۰
به گزاش خبرنگار مانا محمد راستاد که در حاشیه مراسم امضای قرارداد چهار طرح سرمایه گذاری در بندر چابهار و در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت: با بیان اینکه نمی‌خواهیم بندر چابهار صرفا محلی برای تخلیه وبارگیری باشد، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم فعالیت‌های تولیدی، ارزش افزوده‌ای، توزیع کالا و لجستیکی را در بندر چهار توسعه دهیم.
وی با تاکید بر اینکه بندر چابهار یک بندر نسل سومی خواهد بود به نقش ترانزیتی این بندر تاکید کرد و افزود: این بندر توانست در گام اول به خوبی گندم ترانزیتی از هند را به افغانستان ترانزیت کند.
راستاد خاطر نشان کرد: ترانزیت در بندر چابهار در چهار ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال 27 درصد رشد را تجربه کرده که بیانگر جهت ترانزیتی این بندر است.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از افزایش 77 درصدی میزان تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر چابهار نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و افزود: این اتفاقات بیانگر آن است که سرمایه گذاری در بندر چابهار بر پایه برنامه ریزی هوشمند در زیرساخت‌های این بندر بوده است.
وی با ابراز امیدواری نسبت به افزایش سرمایه گذاری بخش خصوصی در این بندر گفت: چهار قراردادی که امروز امضاء شد، نوید بخش حضور هر چه بیشتر بخش خصوصی در بندر شهید بهشتی چابهار است.
مدیر عامل سازمان بنادرو دریانوردی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به نوسانات نرخ ارز وضعیت در آمدی سازمان بنادر در سال جاری چگونه خواهد بود، تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل بانک مرکزی ارز حاصل از صادرات خدمات به خطوط کشتیرانی خارجی معادل ارز ثانویه دریافت خواهد شد.
وی همچنین خاطر نشان کرد: اگر در سال جاری از محل تسعیر ارز افزایش درآمدی داشته باشیم آن را در طرح‌های توسعه بنادر کشور هزینه خواهیم کرد.
راستاد ضمن ابراز امیدواری برای تحقق پیش بینی درآمد 2600 میلیارد تومانی سازمان بنادر و دریانوردی در سال جاری از کاهش فعالیت‌های بندری در چهار ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: به دلیل مشکلات اقتصادی و مسئله تحریم‌ها به نسبت سال گذشته شاهد کاهش این فعالیت‌ها هستیم که امیدواریم به زودی مرتفع شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار