۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰

صید میگو در آبهای خلیج فارس استان بوشهر آغاز شد

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر با اشاره به آغاز صید میگو در آبهای خلیج فارس استان گفت: 1483 فروند قایق صیادی در استان فعالیت می‌کنند که 727 قایق مجوز صید میگو دارند.
کد خبر: ۸۱۴۲۶

عباس آهنگر مقدم در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با بیان اینکه با پایان طرح دریابست، صید میگو در ابهای استان بوشهر آغاز شد اظهار داشت: قایق‌های صیادی از سوم مرداد صید را آغاز کردند  و زمان آزاد سازی صید برای لنج‌ها نیز پنجم مرداد اعلام شده است.

وی بیان کرد: زمان صید میگو کمیته مدیریت  صید پس از مشخص شدن نتیجه گشت‌های تحقیقاتی پژوهشکده میگو، اعلام می‌کند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: 1483 فروند قایق صیادی در استان فعالیت می‌کنند که 727 قایق مجوز صید میگو دارند.

عباس آهنگر مقدم با بیان اینکه مجوز صید میگو برای قایق‌های بنزینی 24 ساعته و قایق‌های گازوئیلی 72 ساعته  صادر می‌شود افزود: برای لنج‌ها نیز مجوز صید 4 روزه صادر می‌شود اما برای لنج‌های شمال استان با توجه به دوری این منطقه از صیدگاه، مجوز 6 روزه  صادر می‌شود.

وی با اشاره به نقاط ممنوعه صید بیان کرد: این مناطق شامل نوزادگاه‌های میگو در محدوده نیروگاه اتمی، دلوار و اعماق کمتر از 10 مترو زیستگاه‌های مصنوعی شامل مُنگُف، یَروَل، گناوه، دیر و جزیره خارگ و منطقه خور ایاز در شهرستان دیر، تا شعاع نیم مایلی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار