۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶
پنج شنبه انجام می شود:

امضاء چهار قرارداد سرمایه گذاری در بندر چابهار

امضاء چهار قرارداد سرمایه گذاری در بندر چابهار
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: چهار قرارداد سرمایه گذاری فردا (چهار مرداد) با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در بندر شهید بهشتی چابهار به امضا خواهد رسید.
کد خبر: ۸۱۴۲۵

به گزارش مانا، بهروز آقایی درباره قراردادهای که روز پنج شنبه هفته جاری در بندر چابهار امضا می شود، اظهار داشت: قراردادها با توجه به اهمیت سواحل مکران و افق بلندمدت توسعه ای که برای بندر چابهار در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده است، منعقد می شود.
 وی با بیان اینکه قراردادهای یاد شده به روش ساخت، بهره برداری و BOT خواهد بود، تصریح کرد: این قراردادها در زمینه جمع آوری مواد زائد کشتی ها، احداث مخازن نگهداری LPG، احداث مخازن فرآورده های نفتی و احداث انبار چندمنظوره در بندر شهید بهشتی چابهار است و در مجموع  ارزش ریالی آنها در  حدود ۱۸۳  میلیارد تومان است.
به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، قرارداد جمع آوری مواد زائد نفتی و روغنی کشتی ها با اهداف افزایش ایمنی و زیست محیطی با مبلغ کل سرمایه گذاری ۱۹۵۷۱۳ میلیون ریال با شرکت چهار بهار پالایش صنعت به امضا خواهد رسید.
همچنین قراردادی در زمینه ذخیره سازی و صادرات نفت با احداث مخازن فرآورده های نفتی به روش B.O.T و با مبلغ سرمایه گذاری۹۸۰۰۰۰میلیون ریال به امضا می رسد.
 قراردادی دیگری که آقایی آن را اعلام کرد احداث مخازن نگهداری LPG با ظرفیت۲۶۵۰۰۰ تن در زمینه صادارت LPG با کشور پاکستان از سوی شرکت نفت و گاز بلوچستان است.
وی در این باره ادامه داد: با ابلاغ مشوق های ویژه بندر چابهار نوع نگاه و نگرش بخش های خصوصی، صاحبان کالا به بندر چابهار تغییر یافته به گونه ای که تاکنون جمع کثیری از متقاضیان سرمایه گذاری به این بندر مراجعه کرده اند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با توجه به توسعه بندر چابهار و افزایش ظرفیت بندر چابهار، خاطر نشان کرد: ظرفیت بندر از2.5 میلیون تن به 8.5میلیون تن در سال پس از افتتاح فاز اول و به دنبال ارائه بسته تشویقی و تخفیفات سازمان بنادر و دریانوردی به بندر چابهار در سال۹۷ افزایش یافته است.
وی دلیل این امر را با توجه به حجم کالاهای وارداتی و صادراتی از طریق این بندر اقیانوسی و نیاز به احداث انبارهای چند منظوره، عقد قرارداد با شرکت توسعه سیراف غرب دانست.
به گفته آقایی این اقدامات در راستای پاسخ به تقاضای موجود در زمینه احداث انبار و ظرفیت های ایجاد شده در زمینی به مساحت سه هکتار و با ظرفیت۵۷۶۰۰۰تن انجام می شود که قرار داد آن به امضا خواهد رسید.
وی مبلغ مبلغ کل این سرمایه گذاری ۱۲۸۱۵۵میلیون ریال اعلام کرد.
آقایی همچنین در رابطه با احداث مینی پالایشگاه در بندر چابهار اعلام کرد: امضای تفاهم نامه به منظور احداث این پالایشگاه با سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیون دلار و به ظرفیت ۱۴ هزار بشکه بنزین، گازوئیل و مازوت در روز و قابل توسعه تا ۴۰ هزارتن  با شرکت چهاربهار پالایش صنعت از دیگر اسنادی است که فردا مبادله می شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در ادامه از آغاز بهره برداری از دو دستگاه مکنده غلات در مراسم روز پنج شنبه خبرداد و گفت: با بهره برداری از این دو دستگاه و ورود این مکنده ها، تجهیزات بندر به روز تر و ارائه خدمات بهتر صورت می گیرد و تخلیه شناورها و کشتی های غلات با سرعت بالایی تخلیه می شوند.
این مقام مسئول با بیان اینکه علاوه علاوه بر امضای چهار قرارداد، مراسم کلنگ زنی ساخت نخستین ترمینال تمام مکانیزه مواد معدنی جنوب کشور در بندر شهید بهشتی چابهار نیز برگزار می شود، افزود: این قرارداد پیش از این بین سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت توسعه تجارت زندگی که اوایل خرداد ماه سال جاری به امضا رسیده بود.
وی ادامه داد: این ترمینال مواد معدنی با سرمایه‌گذاری۲۸۰۰میلیارد ریالی وبه عنوان تمام مکانیزه سبز و هوشمند مواد معدنی احداث می شود که  ظرفیت اشتغالزایی برای ۳۷۵ نفر در زمینی به مساحت۱۳هکتار را خواهد داشت.

برچسب ها: بندر چابهار
ارسال نظرات
آخرین اخبار