۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶

درخشش بازار شناورهای کروز در آسیا/بنادر برتر معرفی شدند

درخشش بازار شناورهای کروز در آسیا/بنادر برتر معرفی شدند
در سال 2017 میلادی بازار کروز آسیایی با یک رشد چشم گیر سال استثنایی دیگری را در این صنعت رقم زد.
کد خبر: ۸۱۴۲۰

به گزارش گروه بین الملل مانا بر طبق آخرین گزارش انجمن بین المللی خطوط کروز CLIA، بازار کروز آسیایی در سال 2017 در ادامه مسیرگذشته رشد فوق العاده و استثنایی را به نمایش گذاشت.

این گزارش ادامه داد: تعداد مسافران کروز از آسیا درسال 2017 میلادی به چهار میلیون و 52 نفر رسید که حکایت از رشد 20.6 درصد داشت. افزون براین آسیا سهم حدود 15 درصد از کل حجم مسافران جهانی کروز را به خود اختصاص می دهد.

تعداد کشتی های کروز در آسیا از سال 2013 به این طرف رشد 80 درصد را به همراه داشته است، پیش از این زمان تنها 43 فروند کشتی کروز در آسیا وجود داشت.

" Joel Katz " مدیرعامل استرالیایی & آسیایی CLIA در این رابطه گفت: در سال گذشته بازار کروز در آسیا رشد چشمگیر و فوق العاده ای را در مقایسه با سایر بازارهای کروز به نمایش گذاشت.

انتظار می رود در سال جاری میلادی رشد این صنعت استمرار داشته باشد، چرا که جایگاه صنعت کروز در ذهن مسافران آسیایی به عنوان یک روش آسان، راحت و با ارزش بالا برای مسافرت در حال محکم ترشدن است. پیش بینی می شود، درسال جاری میلادی 38 برند کروز استقرار یابد، درسال گذشته این رقم35 بوده است.

این گزارش در ادامه با اشاره به حضور تعدادکشتی های کروز بیشتری در آبهای آسیایی درسال جاری میلادی نوشت: 78 فروندکشتی کروز قرار است در آسیا استقرار یابد که نسبت به 66 فروند سال گذشته روند افزایشی را نشان می دهد. نکته قابل توجه اینکه تمایل به سمت استقرار کشتی های کروز بزرگتر با ظرفیت سه هزار و 500 مسافر در بازار حس می شود.

بازارهای مقصد برتر کشتی های کروز که شاهد بیشترین پهلوگیری هستند، به ترتیب به ژاپن با پهلوگیری دو هزار و 601 فروندکشتی، چین دو هزار و 12 فروند و تایلند 581 فروند کشتی تعلق می گیرد. علاوه بر این بنادر برتر در پذیرش کشتی های کروز نیز به ترتیب به بندر شانگهای با 461 فروند، Taipei با 322 فروند و هنگ کنگ با 249 فروند  اختصاص می یابد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار