۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۹

ترمینال کانتینری مجتمع بندری نگین در آستانه بهره‌برداری

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به ساخت مجتمع بندری نگین در مساحت 450 هکتار گفت: ترمینال کانتینری این مجتمع بندری در آستانه بهره‌برداری قرار دارد.
کد خبر: ۸۱۴۱۶

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محمد راستاد در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه مجتمع بندری نگین از ظرفیت بالایی برخوردار است اظهار داشت: این مجتمع با مشارکت بخش خصوصی اجرایی شده که نقش مهمی در توسعه فعالیت بندری بوشهر دارد.

وی از لایروبی پای اسکله ترمینال  کانتینری نگین بوشهر خبرداد و بیان کرد: تا یک ماه آینده اولین کشتی در اسکله  کانتینری نگین بوشهر پهلو می گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پلوگیری کشتی‌های 20 هزار تنی در این اسکله خاطر نشان کرد: در مرحله فعلی شرایط کانال دسترسی بندر به گونه ای است که کشتی هایی تا 20 هزار تن را پذیرش دارد .

راستاد افزود: طرح توسعه کانال دسترسی بندر بوشهر برای رسیدن به عمق مناسبت تر برای پذیرش کشتی های 30 هزار تن با اعتبار 150 میلیارد تومان اجرا می‌شود.

 مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت:تاسیسات زیربنایی جزیره نگین با 85 میلیارد تومان اعتبار درحال ساخت است تا این بندر را به یک بندر نسل سومی تبدیل کند.

راستاد  افزود:در مجتمع بندری نگین با توجه به به دسترسی به پسکرانه ، امکان ایجاد تاسیسات روبنایی برای کالاهای صادراتی فراهم است که با توجه به ظرفیتی که در کشور قطر وجود دارد چنانچه صادرکنندگان در این حوزه فعال شوند با توجه به تعاملات خوبی که با سازمان مدیریت بنادر قطر برقرار شده صادرات از بندر بوشهر به مقصد کشورهای جنوبی به ویژه قطر افزایش می‌یابد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار