۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸

توریسم دریایی؛ صنعت فراموش شده در مازندران

توریسم دریایی؛ صنعت فراموش شده در مازندران
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران گفت: توریسم دریایی در مازندران فراموش شده و هیچ گونه اراده ای برای راه اندازی و رونق این بخش مهم از توریسم در استان وجود ندارد.
کد خبر: ۸۱۴۰۷

سیف الله فرزانه در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: توریسم دریایی در مازندران فراموش شده و هیچ گونه اراده ای برای راه اندازی و رونق این بخش مهم از توریسم در استان وجود ندارد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران ادامه داد: توجه به مقوله توریسم دریایی در استان مازندران که بخش قابل توجهی از زیباترین سواحل شمالی کشور را در اختیار دارد، نیازمند عزم ملی و کشوری است.

وی مهمترین مشکل در این زمینه را عدم همکاری ارگان های مرتبط با امور دریا برای اخذ مجوزهای لازم جهت ایجاد امکانات تفریحی و توریستی در سواحل و دریا عنوان کرد.

این مقام مسئول در استان مازندران، تاکید کرد: در حال حاضر سرمایه گذاران متقاضی زیادی برای خرید شناورهای تندرو تفریحی و بکارگیری در آبهای ساحلی دریای خزر داریم اما به دلیل عدم همکاری ارگان های مربوطه نمی توانیم از این فرصت در راستای توسعه توریسم دریایی استان بهره مند شویم.

وی خاطرنشان ساخت: بسیاری از سرمایه گذاران متقاضی برای ایجاد امکانات رفاهی و تفریحی نیازی به تسهیلات ندارند و فقط از ما مجوز می خواهند.

فرزانه اذعان داشت: سازمان بنادر و دریانوردی در مقابل سرمایه گذاران متقاضی خرید شناور تفریحی  باید مشخص کند که چه نوع کشتی جهت بکارگیری در آبهای خزر ساخته یا خریداری و چه نوع اسکله هایی نیاز است که در سواحل دریای خزر احداث شود.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران با اشاره به وجود 378 کیلومتر نوار ساحلی با پتانسیل بالای گردشگری در استان، خاطرنشان ساخت: وجود این موهبت در حالی است که تا کنون موفق نشده ایم اقدامی اساسی در راستای توسعه توریسم ساحلی و دریایی این منطقه انجام دهیم.

وی در ادامه گفته های خود عنوان کرد: پتانسیل گردشگری در استان مازندران به حدی است که اگر به این مقوله توجه شود در مازندان هیچ فرد بیکاری نخواهیم داشت و این استان قابلیت رونق اقتصادی فراوانی را از طریق گردشگری خواهد داشت.

فرزانه با تاکید بر عدم وجود خدمات تفریحی و رفاهی در استان مازندران، بیان داشت: همواره د ر طول سال به ویژه ایام تابستان و تعطیلات نورز شاهد حضور تعداد زیادی گردشگر به استان مازندران هستیم اما به دلیل عدم وجود خدمات تفریحی و رفاهی بسیاری از این گردشگران در چادر اقامت دارند.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران، بیان داشت: این در حالی است که اثبات شده اگر امکانات رفاهی و تفریحی فراهم باشد، گردشگران داخلی با صرف هزینه نسبت به استفاده از آنها با رغبت کامل اقدام می کنند.

این مقام مسئول در استان مازندران با تاکید بر ضرورت ایجاد امکانات رفاهی در استان، اذعان داشت: استان مازندران با دارا بودن سه راه اصلی ورودی هراز، چالوس و سواده کوه  از پتانسیل فوق العاده ای در میان سایر استان های کشور برای جذب گردشگر برخوردار است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران، وجود سه بندر اصلی و سه فرودگاه در این استان را از دیگر قابلیت های مازندران در جذب گردشگر عنوان کرد.

وی همچنین قرار گیری استان مازندران بر سر راه جاده مشهد مقدس و ورود تعداد زیادی زوار به مازندران را از دیگر پتانسیل های گردشگری این استان عنوان کرد که آنگونه که شایسته مورد بهره برداری اقتصادی توسط مسئولین استان قرار نگرفته است.

فرزانه اظهار کرد: علاوه بر وجود 378 کیلومتر نوار ساحلی، رودخانه های خروشان و 800 تالاب از دیگر ظرفیت های توریسم آبی در استان مازندران محسوب می شود.

وی اظهار امیدواری کرد: با عزم ملی و حمایت مسئولین رده بالا بتوانیم با رفع مشکلات اداری و حمایت سرمایه گذاران بخش خصوصی شاهد رونق توریسم دریایی در استان مازندران از طریق ایجاد امکانات رفاهی و تفریحی شایسته گردشگران باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار