۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱

هوای شرجی و داغ در انتظار سواحل خوزستان

اداره کل هواشناسی خوزستان پیش بینی کرد در روزهای پایانی هفته جاری، مناطق ساحلی خوزستان شاهد هوای شرجی و داغ تابستانی باشند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۱۴۰۵

به گزارش خبرنگار مانا ، به پیش بینی این اداره کل ، به علت تقویت الگوی تابستانه  و کشیده شدن هوای گرم از عرض های جنوبی ، بیشتر مناطق ساحلی خوزستان با هوای گرم و نفسگیر مواجه شوند.

اداره کل هواشناسی خوزستان ، وضعیت آبهای شمال غرب خلیج فارس را برای دریاروی و صید و صیادی مناسب پیش بینی کرد.

شرکت توزیع نیروی برق خوزستان در اطلاعیه ای از مردم شهرهای آبادان ، خرمشهر ، ماهشهر ، هندیجان ، اروندکنار و شادگان خواست در روزهای پایانی هفته که گرما در این مناطق شدت می گیرد در مصرف برق صرفه جویی کنند تا با قطعی برق روبرو نشوند.

در روزهای اخیر بسیاری از شهرهای ساحلی خوزستان با قطعی مکرر برق مواجه بودند که این قطعی برق مشکلات زیادی برای مردم بوجود آورده است.

مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز از عموم مردم خوزستان بخصوص شهرهای ساحلی خوزستان خواست در مصرف برق و آب صرفه جویی کنند تا پایداری شبکه های آب و برق حفظ شود.

 در همین حال در روزهای اخیر به علت شدت گرما ، کم آبی  وقطعی برق بسیاری از صیادان خوزستانی ترجیح دادند در منازل در کنار خانواده بمانند.

گرما در مناطق ساحلی خوزستان معروف به خرماپزان در مرداد ماه به اوج می رسد و در شهریور ماه هوای مرطوب و شرجی در این مناطق جولان می دهد.

بسیاری از ساکنان شهرهای ساحلی خوزستان در چند هفته اخیر برای فرار از گرما به شهرهای کوهستانی و سردسیر مسافرت کرده اند.

مناطق ساحلی خوزستان جزو نقاط بدآب و هوای استان محسوب می شوند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار