۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴

ریتم بازار فله بر کیپ سایز قوی تر می شود

ریتم بازار فله بر کیپ سایز قوی تر می شود
بازار کیپ سایز بازاری پر فراز و نشیب در بخش فله خشک به شمار می آید، به طوریکه گاهی بیشترین درآمد را کسب کرده، گاهی نیز به دلیل افت شدید نرخ کرایه حمل سردی و کساد آن را تسخیر کرده است، اما در حال حاضر آنچه پیش بینی می شود، یک دوره قوی دیگر برای این شناور است.
کد خبر: ۸۱۴۰۳

به گزارش گروه بین الملل مانا( Maritime Strategies International (MSI در جدیدترین تحلیل بازار فله خشک با اشاره به اینکه روزهای خوبی به انتظار بازار فله برکیپ سایز نشسته است، نوشتبه طور کلی بازار فله خشک طمع یک تابستان قوی را میچشد، به طوریکه میانگین نرخ کرایه حمل در ماه ژوئن سال جاری میلادی برای همه بخش ها به جز هندی سایز روند صعودی را به نمایش گذاشت. افزون  بر این در اوایل ماه جاری میانگین نرخ کرایه حمل فله بر کیپ سایزبه تقریبا 25 هزار دلار در روز رسید.

این گزارش در ادامه با تاکید بر اینکه اشتهای چین برای واردات سنگ آهن و ذغال سنگ یک عامل حمایتی اصلی در بازار فله خشک به شمار می آید، نوشت: تقاضای چین برای واردات سنگ آهن و ذغال سنگ محرک اصلی بازار نرخ کرایه حمل  محسوب می شود، به طوریکه تاکنون هر گونه تاثیر منفی جنگ تجاری در جریان واشنگتن-پکن را خنثی کرده است. استرالیا و برزیل به ترتیب رشد 13 و دو درصدی در صادرات سنگ آهن به چین  را به نمایش گذاشتند.

 با توجه به افزایش صادرات سنگ آهن استرالیا و برزیل به چین، شرکت کارگزاری(MSI)   نسبت به تقاضای فله خشک در نیمه دوم سال جاری میلادی خوش بین است، این شرکت هم چنین می کند، رشد کلی ناوگان فله خشک در سال جاری میلادی روند افزایشی 2.3 درصد سال به سال را تجربه خواهد کرد. اما در صورتیکه بازار اوراق به شدت رو به کسادی گراید، رشد ناوگان می تواند به 2.9 درصد نیز برسد.

 این گزارش در پایان نوشت: بدون شک چشم انداز شش ماه برای نرخ کرایه حمل فله بر کیپ سایز قوی و مثبت خواهد بود، علیرغم اینکه ممکن است شرکت Vale برزیل تولید کمتری از میزان پیش بینی شده در سه ماه سوم و سه ماه چهارم را به نمایش گذارد. انتظار می رود نرخ های این شناور به بیش از 25 هزار دلار در روز در ماه دسامبر سال جاری میلادی افزایش یاید

ارسال نظرات
آخرین اخبار