۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳

آخرین مهلت نوسازی شناورهای تفریحی قشم اعلام شد

آخرین مهلت نوسازی شناورهای تفریحی قشم اعلام شد
در حال حاضر دو سرمایه گذار بخش خصوصی جهت خرید شناور تفریحی مدرن و بکارگیری در آبهای جزیره به سازمان منطقه آزاد قشم مراجعه و مجوزهای لازم را اخذ کرده اند.
کد خبر: ۸۱۴۰۱

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: یکی از پتانسیل های مهم توریسم دریایی در جزیره قشم، بهره گیری از شناورهای تفریحی جهت برگزاری تورهای دریایی در آبهای ساحلی اطراف جزیره است.

محمد امین جعفری ادامه داد: در همین راستا طبق هماهنگی های به عمل آمده با مشارکت سازمان منطقه آزاد قشم و اداره بنادر و دریانوردری جزیره، تسهیلات بسیار خوبی جهت خرید شناورهای تفریحی در اختیار سرمایه گذاران بخش خصوصی قرار خواهد گرفت.

مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم عنوان کرد: در حال حاضر دو سرمایه گذار بخش خصوصی جهت خرید شناور تفریحی مدرن و بکارگیری در آبهای جزیره جهت اخذ مجوزهای لازم و تسهیلات بانکی به سازمان منطقه آزاد قشم مراجعه کرده اند.

وی اذعان داشت: تقاضای این سرمایه گذاران در کمیته فنی سازمان منطقه آزاد قشم مورد بررسی و تایید قرار گرفته است.

جعفری با اشاره به اخذ مجوزهای لازم برای ساخت و خرید شناورهای مربوطه، اظهار امیدواری کرد: در آینده ای نه چندان دور شاهد به آب اندازی شناورهای مذکور در آبهای جزیره قشم باشیم.

به گفته وی، افزایش شناورهای بزرگ و مدرن تفریحی جهت برگزاری تورهای دریایی در آبهای ساحلی جزیره قشم می تواند نقش موثری در توسعه هر چه بیشتر توریسم دریایی جزیره قشم داشته باشد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم بر ضرورت افزایش تبلیغات و اطلاع رسانی جهت جذب بیشتر سرمایه گذاران بخش خصوصی برای خرید و بکارگیری شناورهای تفریحی بزرگ در آبهای جزیره تاکید کرد.

این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم ، در ادامه گفته های خود در خصوص وضعیت شناورهای تفریحی فعال در جزیره، خاطرنشان ساخت: همچنین تسهیلات ویژه ای برای نوسازی شناورهای تفریحی فعال در آبهای ساحلی اطراف جزیره قشم نیز در نظر گرفته شده است.

وی اذعان داشت: در حال حاضر هشت تعاونی گردشگری دریایی در اسکله های جزیره قشم در زمینه توریسم فعالیت می کنند که این تعاونی ها نسبت به برگزاری تورهای گردشگری در جنگل های دریایی حرا در روستاهای قشم و نیز سفر به جزیره هنگام اقدام می کنند.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم یادآور شد: اکثر شناورهای مذکور سنتی و صیادی هستند و از استانداردهای لازم شناورهای ویژه تفریحی برخوردار نیستند.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم  در ادامه گفته های خود عنوان کرد: در همین راستا در نظر داریم تعاونی های قایقرانی گردشگری را نسبت به نوسازی ناوگان فعالشان در آبهای ساحلی جزیره ترغیب کنیم.

به گفته وی، بر اساس اعلام سازمان منطقه آزاد قشم،  عملیات نوسازی شناورهای گردشگری فعال در آبهای جزیره قشم از شهریور ماه سال گذشته آغاز شده است.

جعفری با اشاره به اینکه دو تعاونی قایقرانی گردشگری در مسیر قشم – هنگام فعالیت دارند، خاطرنشان ساخت: هر کدام از این تعداونی ها حداقل 40 فروند شناور در اختیار دارند.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم اذعان داشت: این شناورها 12 نفره تا 20 نفره هستند که به صورت روزانه به گردشگران خدمات تفریحی به صورت یک روزه ارائه می دهند.

این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: آخرین مهلت در نظر گرفته شده جهت نوسازی ناوگان تفریحی جزیره قشم، دی ماه 97 تعیین شده است.

وی اظهار امیدواری کرد: تمام قایقداران نسبت به مهلت تعیین شده جهت نوسازی شناور خود توجه ویژه داشته باشند تا بتوانند از تسهیلات لازم جهت انجام این امر بهره مند شوند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار