۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵

افزایش نرخ کرایه شناورهای مسافری در هاله‌ای از ابهام

افزایش نرخ کرایه شناورهای مسافری در هاله‌ای از ابهام
این روزها در حالی زمزمه افزایش نرخ کرایه شناورهای مسافری در استان هرمزگان از محافل مختلف به گوش می‌رسد که مدیرعامل تعاونی شناورداران جزیره قشم معتقد است این مسئله در هاله‌ای از ابهام است.
کد خبر: ۸۱۳۹۵

به گزارش خبرنگار مانا از بندرعباس، افزایش نرخ کرایه شناورهای مسافری در استان هرمزگان که بیش از 95 درصد تردد مسافری را در آبهای کشور به خود اختصاص داده، همواره با واکنش‌ها و اعتراضات محلی و ملی همراه بوده است.

در دوره‌های قبل نیز افزایش این نرخ به بهانه افزایش نرخ ارز، افزایش نرخ سوخت، تحول در ناوگان مسافری و غیره صورت پذیرفته و در هر بار نیز به دلیل تردد دانشجویان و بومیان جزایر قشم، هرمز و غیره این مسئله با اعتراضاتی روبرو بوده است.

رضا رضایی، مدیرعامل تعاونی شناورداران جزیره قشم در این ارتباط به خبرنگار مانا گفت: جزئیات و میزان افزایش نرخ شناورهای مسافری تاکنون مشخص نشده است.

وی با اشاره به ارایه پیشنهاداتی برای افزایش نرخ کرایه افزود: تصمیم‌گیری برای افزایش نرخ شناورهای مسافری همیشه در بندرعباس بوده که فرمانداری بندرعباس، پایانه‌های مسافری، اتحادیه حمایت از حقوق مصرف کنندگان، اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت و غیره درباره آن تصمیم‌گیری می‌کنند.

مدیرعامل تعاونی شناورداران جزیره قشم تاکید کرد: با وجود موافقت کلی برای افزایش نرخ کرایه شناورهای مسافری، ولی در این برهه از زمان هنوز جزئیات مورد تصمیم‌گیری قرار نگرفته است.

رضایی تاکید کرد: در حال حاضر نرخ کرایه بر اساس همان مبالغ سابق از مسافران اخذ می‌شود.

بر اساس گزارشات دریافتی، ظاهرا قرار است نرخ کرایه شناورهای مسافری از بندر شهید حقانی بندرعباس به قشم ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان برای شناورهای تندرو و ۱۲ هزار تومان برای شناورهای کندرو محاسبه شود.

همچنین نرخ کرایه شناورهای مسافری از بندر شهید حقانی به هرمز ۱۴ هزار تومان برای شناورهای تندرو، ۱۰ هزار تومان (کندرو) نرخ بلیت بومی‌های هرمز برای سفر به هرمز و بالعکس هفت هزار تومان و نرخ کرایه از جزیره قشم به هرمز ۱۲ هزار تومان باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار